کانن سهم عمده بازار بدون آینهها را در ژاپن تصاحب کرد
براساس آمارها، کانن، پس از آنکه چند سال با اختلاف از رقبای خود در بازار دوربینهای بدون آینه عقب بود، سال گذشته توانسته است بهلطف عرضهی کانن EOS R بیشترین سهم از بازار این محصول را در ژاپن به خود اختصاص دهد.
مؤسسهی BCN Awards دادههای مرتبط با سهم بازار شرکتها در ژاپن را منتشر کرده و بر این اساس، کانن سال ۲۰۱۸ را با تصاحب ۳۱.۶ درصد از سهم بازار دوربینهای بدونآینه به پایان رسانده است؛ این یعنی شرکت مذکور موفق شده به یکهتازی طولانیمدت المپوس پایان دهد. پس از کانن، الیمپوس با ۲۳.۵ و سونی با ۲۲.۷ درصد از سهم بازار ژاپن به ترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتند.
براساس دادههای مبتنی بر محل فروش، کانن حالا بر بازار بدونآینهها حکمرانی میکند؛ اتفاقی که از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیسابقه بوده است. کانن سال ۲۰۱۵ تنها ۱۳.۶ درصد از این بازار را در اختیار داشت. رقمی که در مقایسه با سهم ۳۴.۵ درصدی الیمپوس و سهم ۲۴.۸ درصدی سونی بسیار ناچیز بود.
در حوزهی دوربینهای DSLR نیز کانن همچنان با تسخیر ۵۷.۴ درصد از بازار نسبت به نیکون با ۳۹.۳ درصد و پنتاکس با ۳.۱ درصد، بهتر عمل کرده و موفق شده است همچون ۶ سال گذشته قاطعانه در صدر باقی بماند.
BCN Awards | رتبه اول | رتبه دوم | رتبه سوم |
---|---|---|---|
جایزه ۲۰۱۹ | کانن (۳۱.۶ درصد) | المپوس (۲۳.۵ درصد) | سونی (۲۲.۷ درصد) |
جایز۰ ۲۰۱۸ | المپوس (۲۷.۷ درصد) | کانن (۲۱.۳ درصد) | سونی (۲۰.۲ درصد) |
جایزه ۲۰۱۷ | المپوس (۲۶.۸ درصد) | کانن (۱۸.۵ درصد) | سونی (۱۷.۹ درصد) |
جایزه ۲۰۱۶ | المپوس (۳۴.۵ درصد) | سونی (۲۴.۸ درصد) | کانن (۱۳.۶ درصد) |
البته باید خاطرنشان کرد که سهم کانن و پنتاکس نسبت به سال گذشته با اندکی کاهش مواجه شده؛ در حالیکه نیکون موفق به افزایش سهم خود از بازار دوربینهای دیجیتال شده است. کانن، پنتاکس و نیکون سال گذشته به ترتیب ۶۱.۱ درصد، ۴.۲ درصد و ۳۴.۴ درصد از بازار دوربینهای DSLR را در اختیار داشتند.
نظرات