بازار دوربین ژاپن در قبضه کانن؛ کسب مقام اول در تمامی شاخه‌ها

یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
با اعلام برندگان جوایز BCN Awards 2020، سهم شرکت‌های سازنده‌ی دوربین دیجیتال از بازار ژاپن مشخص شد.
تبلیغات

BCN Awards نام جوایزی است که هرساله به پرفروش‌ترین برندهای تولیدکننده‌ی تجهیزات کامپیوتری و لوازم خانگی در ژاپن اعطا می‌شود. ازآنجاکه دسترسی به آمار فروش دوربین‌های دیجیتال در سطح جهانی کار پیچیده و دشواری است، معمولا آمار ارائه‌شده‌ی BCN به‌عنوان تصویری کلی از وضعیت فروش دوربین‌های دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. با مشخص‌شدن برندگان جوایز BCN 2020، وضعیت برندهای سازنده‌ی دوربین دیجیتال و سهم آن‌ها از بازارِ سال گذشته معین شده است. 

بنا‌به اعلام BCN، کانن در سال ۲۰۱۹ برای اولین‌بار توانسته است در هر سه شاخه‌ی «دوربین‌های دیجیتال با لنز غیرقابل تعویض» و «دوربین‌های دیجیتال SLR» و «دوربین‌های بدون آینه» رتبه‌ی اول را کسب کند. سونی نیز توانسته است با پشت‌سر‌گذاشتن المپوس، به مقام دوم پرفروش‌ترین دوربین‌های بدون آینه صعود کند. المپوس نیز که زمانی در دسته‌ی دوربین‌های بدون آینه رتبه‌ی اول را دراختیار داشت، اکنون پس از کانن و سونی در مقام سوم قرار گرفته است. درادامه، می‌توانید برگزیدگان جوایز BCN در سه‌سال گذشته را مشاهه کنید.

کپی لینک

BCN Awards 2018

کپی لینک

جوایز BCN 2018

  • دوربین‌های دیجیتال با لنز ثابت:

۱. کانن (۲۷/۹ درصد)۲. نیکون (۲۵/۵ درصد)۳. کاسیو (۱۷/۲ درصد)

  • دوربین‌های DSLR:

۱. کانن (۶۱/۱ درصد)۲. نیکون (۳۴/۴ درصد)۳. پنتاکس (۴/۲ درصد)

  • دوربین‌های Mirrorless:

۱. المپوس (۲۷/۷ درصد)۲. کانن (۲۱/۳ درصد)۳. سونی (۲۰/۲ درصد)

کپی لینک

BCN Awards 2019

کپی لینک

جوایز BCN 2019

  • دوربین‌های دیجیتال با لنز ثابت:

۱. نیکون (۳۱/۵ درصد)۲. کانن (۲۹/۸ درصد)۳. سونی (۱۱/۹ درصد)

  • دوربین‌های DSLR:

۱. کانن (۵۷/۴ درصد)۲. نیکون (۳۹/۳ درصد)۳. پنتاکس (۳/۱ درصد)

  • دوربین‌های Mirrorless:

۱. کانن (۳۱/۶ درصد)۲. المپوس (۲۳/۵ درصد)۳. سونی (۲۲/۷ درصد)

کپی لینک

BCN Awards 2020

کپی لینک

جوایز BCN 2020

  • دوربین‌های دیجیتال با لنز ثابت:

۱. کانن (۳۹/۳ درصد)۲. نیکون (۲۲/۹ درصد)۳. سونی (۱۵/۲ درصد)

  • دوربین‌های DSLR:

۱. کانن (۵۶/۵ درصد)۲. نیکون (۴۱/۱ درصد)۳. پنتاکس (۲/۴ درصد)

  • دوربین‌های Mirrorless:

۱. کانن (۳۰/۹ درصد)۲. سونی (۲۵/۹ درصد)۳. المپوس (۲۳/۴ درصد)

جالب است بدانید دسته‌ی دوربین‌های بدون آینه از زمان اضافه‌شدن به جوایز BCN در سال ۲۰۱۲، همواره محل رقابت سه برند المپوس و سونی و پاناسونیک بوده است و کانن که اکنون پرفروش‌ترین برند دوربین‌های بدون آینه در ژاپن به‌شمار می‌رود، تنها سه سال است سهم چشمگیر بازار این شاخه را ازآنِ خود کرده است. 

با نگاهی به سهم بازار سازندگان دوربین‌های دیجیتال در سه سال گذشته، به‌صورت خلاصه می‌توان گفت سونی در حال افزایش سهم خود در بازار دوربین‌های بدون آینه و دوربین‌هایی با لنز ثابت است و کانن و نیکون نیز با دراختیار‌داشتن ۹۷/۵ درصد از سهم فروش دوربین‌های SLR، این بخش از بازار را تقریبا در انحصار خود دارند.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین عکاسی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق دوربین‌های کانن، نیکون‌، پاناسونیک، سونی و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات