آمار فروش دوربین های DSLR و بدون آینه در سال ۲۰۱۹ منتشر شد؛ کانن همچنان در صدر

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
در آمار می‌توان مشاهده کرد که شرکت کانن، بیشترین فروش را در سال ۲۰۱۹ داشته است و نیکون و سونی نیز در جایگاه‌های دوم و سوم با یکدیگر رقابت می‌کنند.
تبلیغات

تقریبا فاصله چندانی تا پایان سال ۲۰۲۰ نداریم؛ اما آماری از سال ۲۰۱۹ منتشر شده است که میزان فروش دوربین‌های بدون آینه و DSLR را به تفکیک برند مشخص می‌کند. در آمار بار دیگر مشاهده می‌شود که کانن بیشترین میزان فروش مجموع دوربین‌های بدون آینه و DSLR در طول سال را توانسته به دست آورد؛ اما سونی در فروش دوربین‌های بدون آینه، موفق‌تر از کانن ظاهر شده است.

روزنامه ژاپنی نیکی، گزارشی در مورد عملکرد شرکت سونی در بازار دوربین‌ها طی ده سال گذشته منتشر کرد که در بخشی از این گزارش به عملکرد برند‌های مطرح ژاپنی در بازار دوربین‌های بدون آینه و DSLR اشاره می‌شود. طبق آمار، شرکت کانن در زمینه فروش دوربین‌ DSLR طی سال ۲۰۱۹ با اختلاف فراوان جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و دو شرکت نیکون و سونی با اختلافی اندک در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

نیکی در گزارش اشاره می‌کند که ۸/۶۶ میلیون دستگاه دوربین با ویژگی لنزهای قابل تعویض در سال ۲۰۱۹ فروخته شده است و این میزان فروش را باتوجه‌به هر برند، تفکیک می‌کند؛

  • کانن ۴/۱۶ میلیون 
  • نیکون ۱/۷۳ میلیون
  • سونی ۱/۶۶ میلیون
  • فوجی‌فیلم ۵۰۰ هزار
  • المپوس ۳۳۰ هزار
  • دیگر شرکت‌ها ۲۸۰ هزار

از مجموع ۸/۶۶ میلیون دوربین فروخته‌شده در سال ۲۰۱۹ در حدود ۴۶ درصد یا ۳/۹۴ میلیون دستگاه را دوربین‌های بدون آینه تشکیل می‌دهند. در گزارش به این موضوع نیز اشاره شده و فروش هر برند به شرح زیر است:

  • سونی ۱/۶۵ میلیون
  • کانن ۹۴۰ هزار
  • فوجی‌فیلم ۵۰۰ هزار
  • المپوس ۳۳۰ هزار
  • نیکون ۲۸۰ هزار
  • دیگر شرکت‌ها ۲۴۰ هزار

در زمینه فروش دوربین‌های بدون آینه مشاهده می‌شود که فاصله چندانی میان دو شرکت سونی و کانن وجود ندارد. شاید عقب‌ماندن کانن در این رقابت را به‌دلیل عرضه نشدن محصولات جدید در سال ۲۰۱۹ عنوان کرد. در بازه زمانی ذکرشده، آخرین محصولات کانن را می‌شد دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه‌ای عنوان کرد که در اکتبر ۲۰۱۸ روانه بازار شدند.

بااین‌حال، ۲۳ درصد از فروش مجموع کانن در سال ۲۰۱۹ را دوربین‌های بدون آینه تشکیل می‌دهند که رقمی قابل‌توجه است. در این بین رقابتی جدی میان دو شرکت سونی و نیکون برای کسب جایگاه دومی وجود دارد. با وجود اینکه مجموع فروش نیکون در سال ۲۰۱۹ نسبت به سونی بیشتر بوده است؛ اما سونی توانسته در زمینه فروش دوربین‌های بدون آینه به‌مراتب بهتر از نیکون عمل کند.

درحالی‌که فروش دوربین‌ها در سال ۲۰۱۹ به رقمی قابل‌توجه ختم می‌شود؛ اما آمارها از وضعیت بد بازار دوربین‌ها در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهند. بیشترین ضربه به بازار دوربین‌هایی با ویژگی لنزهای قابل تعویض را نیز شیوع بیماری کرونا و درنتیجه کاهش تمایل کاربران به خرید محصولات بالارده و گران‌قیمت زده است.

بسیاری از تحلیلگران معتقد هستند که فروش دوربین‌ها در سال ۲۰۲۰ با افت چشم‌گیری همراه خواهد بود و احیای مجدد بازار چنین محصولاتی نسبت به گجت‌های دیگر ازجمله گوشی‌های هوشمند به زمان طولانی‌تری نیاز دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات