ترس از کسب امتیاز ناامیدکننده دوربین؛ دلیل قطع همکاری برندهای گوشی‌ساز با DXOMark

دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت آزمایش و رتبه‌بندی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند DXOMark اعلام کرده است دلیل خودداری اخیر برندها از انجام آزمایش‌های این شرکت، ترس از کسب نتایج ضعیف است.
تبلیغات

خرداد گذشته، لی جون، مدیرعامل شیائومی، گفته بود که سری جدید گوشی‌های هوشمند 12S در آزمایش و رتبه‌بندی دوربین DXOMark شرکت داده نمی‌شوند. حالا DXOMark، شرکت فعال درزمینه‌ی رتبه‌بندی حرفه‌ای دوربین و لنز، رسماً به این موضوع واکنش نشان داده است.

امروز، فردریک گیچارد، مدیرعامل DXOMark، با شرکت در مصاحبه‌ای اظهار کرد قصد ندارد دربرابر تصمیم شیائومی مبنی‌بر ارسال‌نکردن گوشی‌هایش برای آزمایش موضع‌گیری کند و صرفاً به بعضی از سؤالات مهم کاربران در شبکه‌های اجتماعی جواب می‌دهد. ظاهراً امسال بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز مثل شیائومی تصمیم گرفته‌اند از ارسال محصولات جدیدشان برای آزمایش دوربین به DXOMark خودداری کنند.

بنچمارک DXOMark

به‌گفته‌ی مدیرعامل DXOMark، دلیل خودداری برندها از ارسال گوشی‌هایشان به وجود مشکل در آزمایش‌ها ربطی ندارد؛ بلکه ازآن‌‌جاکه کسب رتبه‌های برتر در فهرست بنچمارک DXOMark برای مدل‌های جدید بسیار دشوار شده است، تولیدکنندگان از آن واهمه دارند.

همچنین، او اضافه کرد تنها گوشی‌های هوشمندی که رتبه‌های برتر را کسب کنند، امکان انتشار نتایج رتبه‌بندی دوربینشان را دارند.

به‌عبارت‌دیگر، تنها زمانی آزمایش‌های DXOMark مفید واقع می‌شوند که نتایج آن‌ها به‌اندازه‌ی کافی برای تبلیغ مناسب باشند. به‌گفته‌ی گیچارد، درآمد حاصل از گزارش‌های ارزیابی شرکت مذکور بسیار راضی‌کننده است.

بااین‌حال، امتیازها و رتبه‌های این پلتفرم فروشی نیستند و خدمات فراهم‌شده نتایج فناوری ایجادشده و کار در آزمایشگاه‌های DXOMark بوده است. نتایج منتشرشده‌ی DXOMark تنها به کیفیت محصولات متکی است و به تمایل شرکت گوشی‌ساز برای انجام دادن یا ندادن ارزیابی وابسته نیست.

ناگفته نماند که شرکت مذکور خدماتی برای بهبود دوربین گوشی‌های هوشمند نیز ارائه می‌دهد و با بهینه‌سازی حسگرهای آن‌ها امکان کسب نتایج بهتر را فراهم می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات