دوربین بدون آینه ۲۵۰۰ دلاری نیکون Z6 III با حسگر ۲۴٫۵ مگاپیکسل و فیلم‌برداری ۱۲ بیتی 6K معرفی شد

سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
دوربین نیکون Z6 III
نیکون اولین دوربین ۲۴٫۵ مگاپیکسلی جهان با حسگر نیمه‌پشته‌ای و قابلیت ضبط ویدیو 6K RAW را معرفی کرد.
تبلیغات

دوربین نیکون مدل Z6 III با سنسور ۲۴٫۵ مگاپیکسل و ويژگی partially-stacked (حسگر نیمه‌پشته‌ای) و قیمت ۲٬۵۰۰ دلار معرفی شد؛ سرعت پخش RAW بالاتر، ضبط ویدیو 6K RAW و کاهش لرزش ۸ مرحله‌ای از دیگر ویژگی‌های این دوربین است.

به لطف سنسور CMOS و اولین سنسور نیمه‌پشته‌ای جهان با رزولوشن ۲۴٫۵ مگاپیکسلی، دوربین بدون آینه‌ی نیکون Z6 III، امکان ضبط با سرعت بالا در هر دو حالت عکس و فیلم را فراهم می‌کند.

دوربین نیکون Z6 III

ويژگی partially-stacked (سنسور نیمه‌پشته‌ای) سرعتی مابین سنسورهای تمام‌پشته با سنسورهای با نور پس‌زمینه به کاربر می‌دهد؛ بدین معنی که به اندازه‌ی سنسورهای تمام پشته‌ای سریع نیست، اما سریع‌تر از سنسورهای با نور پس‌زمینه عمل می‌کند و البته قیمت کمتری دارد. نیکون می‌گوید میزان بازخوانی سنسور Z6 III حدود ۲٫۵ برابر سریع‌تر از نیکون Z6 II است.

نیکون برای افزایش سرعت در دوربین Z6 III از ترکیب پردازنده‌های مورد استفاده در نیکون Z8 و نیکون Z9 استفاده کرده است. دوربین جدید نیکون با شاتر الکترونیکی تا نرخ ۲۰ فریم‌بر‌ثانیه و با شاتر مکانیکی تا نرخ ۱۴ فریم‌برثانیه تصاویر را ثبت می‌کند.

دوربین قدرتمند نیکون، قابلیت سودمندی نیز دارد که پیش‌ از فشردن شاتر عمل می‌کند و ثبت تصویر با نرخی بالغ‌بر ۱۲۰ فریم‌برثانیه را فراهم می‌آورد. به‌ نظر می‌رسد که به‌موجب قابلیت جدید نیکون Z6 III، عکاسی از سوژه‌های پرتحرک که پیش‌تر چالشی غیرقابل‌ عبور بود، به امری آسان تبدیل خواهد شد.

دوربین نیکون Z6 III

نیکون ادعا می‌کند عکس‌برداری در نور کم با دوربین Z6 III برتر از دوربین‌های سطح پرچمدار است. از طرفی مانند Z8 و Z9 به لطف ویژگی تشخیص سوژه‌ی پیشرفته، قدرت تشخیص ۹ نوع سوژه از جمله انسان، حیوان و وسایل نقلیه را دارد.

ویژگی‌های فیلمبرداری در نیکون Z6 III نیز چشم‌گیر هستند؛ این دوربین از فیلمبردای ۱۲ بیت 6K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه N-RAW، فیلمبرداری ۱۰ بیت 5.4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ProRes RAW، فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ و ۱۲۰ فریم‌برثانیه و 1080p با نرخ ۲۴۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند.

دوربین نیکون Z6 III

نیکون در Z6 III مانند دوربین کانن مدل EOS R5 از سیستم لرزش‌گیر پنج محوره‌ی هشت مرحله‌ای استفاده کرده است. با این ویژگی سنسور نیمه‌پشته‌ای Z6 III باید از حداقل «شاتر رولینگ» بهره ببرد.

برای کسانی که با این مفهوم آشنایی ندارند، شاتر چرخشی یا شاتر رولینگ یک اصطلاح فنی محسوب می‌شود که به شیوه‌ی اسکن عکس‌ها توسط حسگر تصویربرداری اشاره دارد. زومیت پیش‌تر در مقاله‌ی رولینگ شاتر در مقابل گلوبال شاتر؛ بهترین مکانیزم شاتر سنسور دوربین‌های عکاسی چیست؟ بحث یادشده را تشریح کرده است.

صفحه‌نمایش ۳٫۲ اینچی مفصلی، روشن‌ترین EVF با وضوح خیره‌کننده ۴٬۰۰۰ نیت (و ۵٫۶۷ میلیون نقطه رزولوشن)، اسلات کارت CFexpress برای ویدیوهای N-RAW و اسلات کارت SD UHS-II برای عکس‌برداری‌های سریع از دیگر ویژگی‌های نیکون Z6 III است.

قیمت دوربین مدل نیکون Z6 III حدود ۲٬۵۰۰ دلار اعلام شده است که همراه با کیت لنز Nikkor Z 24-70mm F/4 /S حدود ۳٬۱۰۰ دلار قیمت دارد و اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر ماه) فروش آن شروع خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات