درخشش دوباره فوجی‌فیلم؛ کاربران تیک‌تاک برای خرید دوربین X100 دست‌و‌پا می‌زنند

یک‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
دوربین فوجی فیلم X100 از نمای جلو روی زمین
به‌لطف کاربران تیک‌تاک، فوجی‌فیلم توانسته است بار دیگر بدرخشد. تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک به‌شدت خواهان تهیه‌ی دوربین X100 هستند.
تبلیغات

فوجی‌فیلم، شرکت ژاپنی سرشناس، سال‌ها از حوزه‌ی اصلی فعالیت خود یعنی تولید دوربین فاصله گرفته بود تا روی صنعت بهداشت و درمان متمرکز شود؛ بااین‌حال به‌لطف جامعه‌ی تیک‌تاک، این شرکت بار دیگر به دوران اوجش بازگشته است.

آن‌طور که فست‌کمپانی می‌نویسد، کاربران تیک‌تاک به‌شدت خواهان تهیه‌ی دوربین دیجیتالی X100 فوجی‌فیلم هستند؛ در حدی که فوجی‌فیلم برای تولید تعداد کافی از این دوربین‌ها با چالش مواجه شده است.

قیمت دوربین عکاسی پرکاربرد و هیجان‌انگیز X100 فوجی‌فیلم به ۱٬۵۹۹ دلار می‌رسد. تعداد زیادی از کاربران جوان در شبکه‌های اجتماعی، X100 را بهترین دوربین عکاسی می‌دانند و معتقدند که قابلیت‌های پرتعداد، قیمت نسبتاً زیادش را توجیه می‌کنند.

محبوبیت مدل X100V باعث شد درآمد و سود فوجی‌فیلم در سال مالی اخیر به‌شدت رشد کند تا رکورد جدیدی ثبت شود. کسب‌و‌کار دوربین فوجی فیلم در سال مالی ۲۰۲۲ توانسته بود ۲۷ درصد از کل سود عملیاتی شرکت را به خود اختصاص دهد، اما سهم آن در سال ۲۰۲۳ به ۳۷ درصد رسید.

دوربین‌های محبوب فوجی‌فیلم
دوربین عکاسی فوجی فیلم Fujifilm X100VI نمای جلو رنگ مشکی
40 مگاپیکسل APS-C
- H.264, H.265
3 اینچ 1,620,000 نقطه
521 گرم باتری لیتیوم یونی NP-W126S
Fujifilm X100V / فوجی فیلم
26 مگاپیکسل APS-C
2160 × 4096 MPEG-4, H.264
3 اینچ 1,620,000 نقطه
478 گرم باتری لیتیوم یونی NP-W126S

پس از پایان موجودی X100V، فوجی‌فیلم تصمیم گرفت خط تولید خود را در چین تقویت کند تا نسل جدید آن دوربین یعنی X100VI در تعداد بیشتری روانه‌ی بازار شود. فوجی‌فیلم آمار دقیقی از حجم تولید دوربین جدید شرکتش اعلام نکرده است.

مدیرعامل فوجی‌فیلم می‌گوید: «ما متوجه شدیم میزان سفارش‌ها بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های ما بوده است. متعجب شدم وقتی دیدم که حتی با وجود دوبرابرکردن حجم تولید، باز هم تقاضا از عرضه فراتر رفت.»

کپی لینک

بازگشت غیرمنتظره‌ی فوجی‌فیلم

فوجی‌فیلم که ۹۰ سال پیش بنیان‌گذاری شد، به مدت چند دهه رقیب شرکت Kodak بود و توانست در سال ۲۰۰۱ از لحاظ حجم فروش از آن شرکت پیشی بگیرد.

با وجود موفقیت‌های چشمگیر، روزهای درخشان فوجی‌فیلم پابرجا نماندند و محبوبیت روزافزون دوربین گوشی‌های موبایل، کار را سخت کرد.

فوجی‌فیلم برای ادامه‌ی بقا تصمیم گرفت از تخصصش در حوزه‌ی مواد شیمیایی برای ورود به بازار بهداشت و درمان استفاده کند. این استراتژی را شرکت‌های کانن و المپوس هم در پیش گرفتند. فوجی‌فیلم هرگز دست از تولید دوربین نکشید، اما ۵٬۰۰۰ نفر از اعضای تیم دوربین خود را اخراج کرد و یک سال بعد، بخش اعظم خط تولید را به چین برد.

فوجی‌فیلم در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، روی قرص‌های ضدویروس و عملیات‌های مربوط‌ به واکسن تمرکز کرد؛ بااین‌حال امروزه به‌لطف دوربین‌های سری X100 بار دیگر توانسته است در بازار تجهیزات عکاسی بدرخشد.

فوجی‌فیلم پیش‌بینی کرده که میزان رشد کسب‌و‌کار دوربینش در سال مالی ۲۰۲۴ کاهش یابد و به ۲٫۲ درصد برسد. به‌علاوه، پیش‌بینی شده است که سود عملیاتی این کسب‌و‌کار به‌میزان ۱٫۹ درصد نسبت‌ به سال ۲۰۲۳ افت کند. با همه‌ی این‌ها، باز هم احتمالاً تقاضا برای دوربین‌های سری X100 به‌شدت بالا خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات