سونی ZV-E10 II رونمایی شد؛ دوربینی برای رقابت‌ با گوشی‌های هزار دلاری

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
دوربین سونی ZV-E10 II
دوربین ZV-E10 II سونی بسیاری از امکانات دوربین‌های رده‌بالا را ارائه می‌دهد و به‌عنوان گزینه‌ای ارزان‌قیمت برای ولاگرها طراحی شده است.
تبلیغات

سونی به ارائه‌ی ویژگی‌های محصولات رده‌بالا در محصولات ارزان‌قیمت‌تر باور دارد و دوربین جدید ZV-E10 II این شرکت همین روند را ادامه می‌دهد. این دوربین با تغییراتی نسبت‌به مدل‌های گران‌قیمت سونی، بسیاری از امکانات آن‌ها را ارائه می دهد.

ZV-E10 II دنباله‌ی سیستم بدون‌آینه‌ی APS-C دوربین ولاگ ZV-E10 است که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. مدل جدید دوربین سونی اکنون به باتری بزرگ‌تر مجهز شده است و با حسگر ۲۶ مگاپیکسلی و قابلیت‌های بهبودیافته‌ی فیلمبرداری 4K عرضه می‌شود. قیمت دوربین مورد بحث ۹۹۹ دلار و با لنز جدید PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS II سونی، ۱٬۰۹۹ دلار خواهد بود که در بازه‌ی قیمت گوشی پرچمداری مثل آیفون ۱۵ پرو مکس قرار دارد؛ دستگاهی که به دلیل سهولت استفاده‌اش انتخاب بسیاری از ولاگرهاست.

دوربین سونی ZV-E10 II
Sony

به‌هر حال حتی بهترین دوربین گوشی آیفون هم حسگری تقریباً ۹ برابر کوچک‌تر از حسگر APS-C دوربین ZV-E10 II دارد و به‌همین دلیل گوشی‌ها برای رقابت بهتر با خروجی تصویر و ویدیوی دوربین‌های اختصاصی، به ترفندهای نرم‌افزاری تکیه می‌کنند.

مزیتی که گوشی‌ها اغلب در آن پیشتاز هستند، سهولت استفاده نسبت‌به کار با دوربین‌های فول‌فریم است؛ به‌همین‌دلیل دوربین‌های سری ZV سونی همواره با ویژگی‌های نرم‌افزاری مخصوص افراد تازه‌کار، به‌دنبال افزایش پایگاه کاربری خود هستند.

دوربین سونی مدل ZV-E10 II از باتری NP-FZ100 بهره می‌برد که شارژدهی آن را افزایش می‌دهد. این محصول همچنین امکان فیلمبرداری 4K را با سرعت ۳۰ فریم برثانیه و بدون برش فراهم می‌کند. بهبود عمرباتری و کیفیت ضبط ویدیو قطعاً در دوربینی که برای استفاده‌های طولانی‌مدت ولاگرها طراحی شده است، بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد.

دوربین سونی ZV-E10 II کنار آیفون ۱۵ پرو مکس
دوربین سونی ZV-E10 II

ورج می‌نویسد، دوربین جدید ZV-E10 II سونی شاتر مکانیکی ندارد که باعث می‌شود برای عکاسی از سوژه‌های درحال حرکت تقریباً بی‌استفاده باشد. این محصول همچنین هیچ‌نوع لرزشگیری ندارد و ازدیگر نقاط ضعفش می‌توان به نداشتن تراشه‌ی هوش مصنوعی اشاره کرد.

نقاط‌ضعف ZV-E10 II احتمالاً برای کسی که حاضر است چند صد دلار بیشتر هزینه کند و دوربین A6700 مشابه اما همه‌کاره‌تر سونی را خریداری کند، گزینه‌ی چندان جذابی به‌شمار نمی‌رود اما به‌هر حال برای استفاده‌ی راحت‌تر نسبت‌به دوربین‌های سری آلفای سونی طراحی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات