دو برابر شدن سهم رنو از بازار خودروی ایران

یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت رنو اعلام کرده است که طی ۵ ماه نخست سال جاری میلادی، میزان فروش محصولات این شرکت فرانسوی در ایران بیش از ۲ برابر شده است.
تبلیغات

رنو فرانسه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران عرصه خودرو در داخل ایران طی سالیان اخیر به شمار می‌رود که همواره حضوری پررنگ در داخل کشور داشته است. اما حالا بنا به اعلام رسمی این شرکت، طی پنج ماه نخست سال جاری میلادی، رنو توانسته است ۵۶,۳‍۱۷ دستگاه خودرو از سبد محصولات خود را روانه بازار ایران کند و این به معنای افزایش ۱۲۱ درصدی عرضه محصولات این خودروساز فرانسوی به ایران است. بدین ترتیب این شرکت گامی بلند در جهت کسب سهم حداکثری از بازار داخل کشور برداشته است.

به گفته رنو، تنها در اردیبهشت ماه ۱۱,۲۴۴ دستگاه از محصولات این شرکت روانه بازار ایران شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یعنی اردیبهشت ۹۵ که ۷۳۸۴ خودرو با برند رنو به بازار ایران عرضه شد، رشد ۵۲ درصدی به دنبال دارد. در طی سه ماه نخست سال جاری میلادی نیز در مجموع ۲۵,۴۷۴ دستگاه خودرو توسط شرکت رنو در داخل ایران به فروش رسیده است.

بر اساس این گزارش، مجموع فروش محصولات رنو در سال ۲۰۱۶ به ایران ۱۰۸,۵۳۶ دستگاه خودرو بوده که نسبت به سال ۲۰۱۵ با رشد ۱۱۰ درصدی همراه شده است. 

گروه خودروسازی رنو طی سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به ترتیب ۳۹,۶۰۰، ۳۳,۰۰۰ و ۵۱,۵۰۰ دستگاه خودرو در بازار داخلی کشور به فروش رسانده است. کل فروش رنو طی ۵ ماه نخست سال جاری میلادی در سراسر جهان بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو بوده که سهم ایران از این میزان ۳.۷ درصد است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات