مدل مسابقهای پژو 308 با نام کامل 308 Racing Cup در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. این خودرو بر اساس نسخهی جادهای پژو 308GTI ارائه میشود؛ اما بهینهسازیهای متعددی در ظاهر و تجهیزات فنی خواهد داشت. جدیدترین خودروی مخصوص پیست پژو با نام 308TCR، فراتر از نسخهی ریسینگ کاپ خواهد بود و بنا به اظهارات مدیران پژو، علاوه بر پیشرانه در سیستم تعلیق هم بروزرسانی شده است.
پژو 308TCR همچنان از پیشرانهی توربوشارژ ۱.۶ لیتری استفاده میکند؛ اما در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه، قدرت ۳۵۰ اسب بخار و در دور موتور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه، گشتاور ۴۲۰ نیوتنمتر خواهد داشت. این خودرو بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه میشود و با گیربکس ۶ سرعتهی متوالی (Sequential Gearbox) کار میکند. پشت رینگهای ۱۸ اینچ پژو 308TCR، دیسک ترمزهای خنکشونده همراه با ۶ پیستون قرار دارند که در عقب، ۲ پیستونه و دارای کالیپرهای آلومینیوم هستند.
در مقایسه با نسخهی ریسینگ کاپ، مدل TCR با ظاهر متفاوتی ارائه میشود تا خواص آیرودینامیک بهتری داشته باشد و البته امکان کاهش دمای پیشرانه را فراهم کند. بالچهی عقب بهعنوان مهمترین تفاوت ظاهری TCR با دیگر مدلهای 308، تقویتکنندهی نیروی عمود بر سطح است که همراه با سپر جدید در جلو ارائه میشود.
این خودرو با هدف حضور پژو در مسابقات جهانی کلاس TCR و رقابتهای تورینگ، نظیر VNL آلمان و مسابقات ۲۴ ساعته ساخته شده است؛ اما قابل فروش به دیگر تیمهای حرفهای موتوراسپرت در سراسر دنیا خواهد بود. قیمت نهایی پژو 308TCR بدون محاسبهی مالیات محلی، ۱۳۱ هزار دلار اعلام شده است.
رقبای مستقیم پژو 308TCR در پیستهای اروپا، نسخههای مسابقهای فولکس گلف GTI، هوندا سیویک تایپ R، آئودی RS3 LMS و هیوندای i30N هستند؛ ضمن اینکه نسل جدید رنو مگان RS نیز در رقابتهای ۲۰۱۸ این کلاس حضور خواهد داشت. مسابقات سال جاری در گروه هاچبکهای تقویتشده، میتواند جذابیت بیشتری نسبت به قبل داشته باشد؛ چراکه شایعاتی مبنی بر بازگشت برند ولوو همراه با خودروهای جذاب پولاستار نیز به گوش میرسد.
در پایان مطلب میتوانید بینندهی تیزر رسمی پژو 308TCR باشید.