نسل ششم کامارو در سال ۲۰۱۶ به تولید رسید و همچنان با پلتفرم خاص خود فروخته میشود. این محصول، عملکرد یک کوپهی اسپرت با راحتی قابل قبول را فراهم میکند. بعد از گذشت ۳ سال، شورولت به فکر فیسلیفت پرفروشترین محصول خود افتاده است. به نظر میرسد نسل هفتم کامارو در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ عرضه شود. از سویی دیگر، کامارو ZL1 بهعنوان نسخهای ویژه از این خودرو، همچنان با چهرهی فعلی تولید خواهد شد؛ چراکه شرکت سازنده معتقد است نباید تغییری در آیرودینامیک ZL1 ایجاد شود.
تغییرات جالبی در نمای بیرونی دیده میشود که شامل چراغهای جلو و عقب است. سپرها هم در تیپهای مختلف، تفاوت زیادی با مدل فعلی دارند و نمای تازهای به کامارو میدهند. نوار LED زیر چراغ تا زیر کاپوت ادامه دارد و حجمدهی جدیدی روی درپوش موتور دیده میشود. نسخهی SS، دارای سپر عریضتری است و در قسمت فلزی میانی، کاملا سیاهرنگ خواهد بود. بنا به ادعای شرکت سازنده، این شرایط آیرودینامیک را بهبود میدهد. دیگر تفاوت کامارو SS با نمونهی استاندارد، استفاده از LED در طرفین سپر و هواکش روی کاپوت است. لوگوی شورولت در نسخهی SS، کمی پایینتر و بهصورت حکشده بر بدنهی فلزی خواهد بود.
نمای پشت کامارو ۲۰۱۹ برای علاقهمندان خودروهای عضلانی و کلاسیک، جذابیت زیادی خواهد داشت؛ چراکه برخلاف مدل فعلی، با چراغهای دوتایی در طرفین و حالت چهارگوش طراحی شده است. هر کاسه چراغ، دارای سه قسمت خواهد بود که وظیفهی روشنایی راهنما، هشدار ترمز و دنده عقب را انجام میدهند. جایگاه چراغ، تورفتگی مشهودی در کاپوت عقب و سپر پشت دارد که شخصیت کامارو را مدرن و اسپرت جلوه میدهد. تیپهای مختلف خودرو، شامل نسخهی استاندارد، SS و توربو 1LE، تفاوت چندانی از نمای عقب ندارند و صرفا در مدلهای سفارشی، دارای اسپویلر روی صندوق، اگزوز کروم و رنگ قرمز تیره در کاسه چراغ هستند.
از نظر فنی هم تغییراتی در کامارو ۲۰۱۹ وجود دارد. نسخهی SS، دارای گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته خواهد بود که با همکاری فورد و جنرال موتورز (مالک شورولت) ارتقاء یافته است و پیش از این، صرفا در کامارو ZL1 وجود داشت. این فناوری، همراه با پدالهای تعویض دنده پشت فرمان (شیفتر)، حالت رانندگی پرشتاب از لحظهی شروع حرکت (لانچ کنترل) و سیستم قفل فرمان برای حرکت در مسیر مستقیم عرضه خواهد شد.
نسخهی پایه در تیپهای 1LE، LS، LT و توربو 1LE همچنان از پیشرانهی توربوشارژ ۲ لیتری و ۴ سیلندر استفاده میکنند که قدرت ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر تولید میکند. میتوان پیشبینی کرد این محصول، به لطف نهایت گشتاور از دور موتور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه، در زمانی حدود ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. نسخهی توربو 1LE نمونهای تازه در سری کامارو است که از پیشرانهی مدل استاندارد استفاده میکند؛ اما همراه تجهیزات اسپرت مثل گیربکس دستی ۶ سرعته و فنربندی مسابقهای مدلهای SS و ZL1 عرضه میشود.
اطلاعات کاملی از پیشرانهی نسخههای ۶ سیلندر منتشر نشده است؛ اما میتوان اطمینان داشت که مثل سالهای قبل، از قوای محرک ۳.۶ لیتری با قدرت ۳۳۵ اسب بخار با گشتاور ۳۸۵ نیوتنمتر استفاده کند. این محصول در مدل ۲۰۱۸، کمتر از ۵ ثانیه پس از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. پیشبینی میشود پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتر هم برای کامارو SS قابل سفارش باشد که قدرت ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور ۶۱۷ نیوتنمتر تولید میکند. این مدل، احتمالا در زمانی نزدیک به ۴ ثانیه، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و نهایت سرعت ۲۷۰ کیلومتر ارائه خواهد کرد.
تجهیزات اضافهی قابل نصب روی کامارو، شامل رینگهای ۲۰ اینچ با پهنای ۲۴۵ میلیمتر در جلو و ۲۷۵ میلیمتر در عقب هستند. ترمزهای اسپرت و کالیپرهای ساخت برمبو نیز قابل سفارش خواهند بود. آپشنهای ویژه، شامل تزئینات داخلی، فرمان مسابقهای و صندلیهای ریکارو هم در ازای پرداخت اضافه روی کامارو ۲۰۱۹ نصب میشوند. نسل جدید سیستم سرگرمی شورولت، روی جدیدترین مدل کامارو ارائه خواهد شد تا کاملا هماهنگ با گوشیهای هوشمند امروزی و رابطهای اپل کارپلی و اندروید اتو باشد. نمایشگر لمسی ۷ اینچ در همهی نسخهها وجود دارد؛ ولی میتواند با نمونهی ۸ اینچ جایگزین شود. هنوز تصاویر دقیقی از کابین کامارو ۲۰۱۹ منتشر نشده است.
پیشبینی میشود که ارزانترین نسخهی کامارو، همچنان با آستانه قیمت ۲۶ هزار دلار برای نسخهی دنده دستی و ۲۷ هزار دلار برای نمونهی اتوماتیک عرضه شود. مدل کانورتیبل استاندارد هم قیمت پایهی ۳۳ هزار دلار خواهد داشت. نسخهی SS با پیشرانهی قدرتمند ۶.۲ لیتر، در حال حاضر به قیمت ۴۳ هزار دلار فروخته میشود و احتمالا افزایش قیمت چندانی برای مدل ۲۰۱۹ نداشته باشد. در بازار آمریکا، مدل ZL1 همراه پیشرانهی سوپر شارژ ۶.۲ لیتری با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۵ ثانیه، ۷۲ هزار دلار قیمت دارد.