بهنظر میرسد سرعت فعالیت تیم مهندسی فراری، واقعاً بهاندازهی محصولات این برند خوشنام، محبوب و پرافتخار ایتالیایی بالا است. پس از گذشت تنها ۵ ماه از رونمایی مدل ویژهی 488 پیستا در نمایشگاه خودروی ژنو، امروز در فستیوال کنکو دلگانس پبل بیچ ۲۰۱۸ مونتهری کالیفرنیا (Pebble Beach Concours d'Elegance)، مدل کروک یا اسپایدر این سوپر اسپرت جذاب رونمایی شد. 488 پیستا اسپایدر بهمناسب ۵۰ سالگی عرضهی اولین خودروی کروک تاریخ فراری، با قدرتمندترین پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل تولید شده در کارخانهی اسب سرکش ایتالیا عرضه میشود.
488 پیستا اسپایدر (Pista Spider) همانند مدل کوپهی 488 پیستا به بهترین پیشرانهی سال ۲۰۱۸ جهان، نمونهی ۸ سیلندر V شکل ۳.۹ لیتری توئین توربوشارژ فراری با قدرت ۷۱۱ اسب بخار (BHP) و گشتاور ۷۷۰ نیوتنمتر مجهز شده است. بزرگترین برتری پیستا اسپایدر در برابر مدل کروک، باز شدن سقف و شنیدن بهتر صدای بینظیر V8 فراری است که واقعاً نمیتوان قیمتی روی آن گذاشت. موتور ۸ سیلندر V شکل و ۳.۹ لیتری فراری سه سال پیاپی است که بهعنوان بهترین پیشرانهی جهان انتخاب میشود. در عملکرد فنی، تفاوت اسپایدر و کروک 488 پیستا چندان قابل توجه نیست. هر دو مدل در زمان ۲.۸۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسند و نهایت سرعت آنها هم در ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود میشود. تنها در شتابگیری از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است که پیستا اسپایدر ۰.۴ ثانیه دیرتر از مدل کوپه و در زمان ۸ ثانیه، به این سرعت میرسد. دلیل این امر، مجموعه قطعات مورد نیاز باز و بسته شدن سقف بوده که حدود ۹۱ کیلوگرم به وزن پیستا اسپایدر اضافه کرده است. اما احتمالاً بیشتر عاشقان دنیای خودرو حاضر هستند که وزن بیشتر را قربانی شنیدن بهتر صدای V8 فراری کنند.
با تمام این تفاسیر، متخصصان فراری برای افرادی که نگران وزن بیشتر هستند، پکیج ویژهای در نظر گرفتهاند. ست کامل رینگهای ۲۰ اینچ فیبرکربن در مقایسه با نمونههای آلیاژی استاندارد، حدود ۲۰ درصد وزن کمتری دارند؛ علاوه بر این، امکان حذف زیر پاییها و قرار دادن پوشش آلومینیومی در کنار دستگیرههای در پارچهای هم وجود دارد. همانند مدل کوپه در 488 پیستا اسپایدر هم طرحهای نواری باهدف برجسته کردن جریان هوای ورودی و خروجی اطراف خودرو، روی بدنه نقش بسته است تا محصول جدید فراری زیباتر از همیشه باشد. جزئیاتی از قیمت 488 پیستا اسپایدر اعلام نشده است اما بدون شک از قیمت پایهی حدود ۳۵۰ هزار دلار مدل کوپه بیشتر خواهد بود.
فراریهای 488 پیستا کوپه و اسپایدر را میتوان پاسخ مستقیم مهندسان مارانلو، به لامبورگینیهای پرفورمانته کوپه و اسپایدر تعریف کرد.