دوج چلنجر دیمون اسپیدکر در سما ۲۰۱۸، رونمایی شد
شرکت تیونینگ اسپیدکر پرفرمنس (SpeedKore Performance) با محصولات جدید خود در نمایشگاه SEMA لاسوگاس جولان میدهد. اسپیدکر در این نمایشگاه از نسخه جدید دوج چارجر رونمایی کرد که غیر از ظاهر، هیچ نقطه مشترکی با خودروی کلاسیک آمریکایی دهه ۱۹۷۰ ندارد. این تیونر که در ویسکانسین مستقر است، محصول دیگری نیز برای نمایش دارد که نقاط مشترک بیشتری با دوج دارد. اسپیدکر با همکاری بیگ ماشین لیبل گروپ (Big Machine Label Group)، از نسخه جدید دوج چلنجر SRT دیمون با عملکرد بهتر رونمایی کردند.
جیم کاکمرچیک، رئیس گروه اسپیدکر پرفرمنس میگوید:
برای تیم اسپیدکر، هیچ چیزی بهتر از چالش در زمنیه تیونینگ خودرو نیست. ما انتظارات علاقهمندان از جمله اسکات بورچتا (مدیرعامل بیگ ماشین) را درک میکنیم. بنابراین برای طراحی خودروی مفهومی تا مراحل نهایی ساخت با گروه بیگ ماشین همکاری میکنیم تا خودرویی طبق دیدگاه آنها درست کنیم که قدرتمند باشد و نمایشی عالی از برندهای اسپیدکر و بیگ ماشین به نمایش بگذارد.
برای اینکه دوج دیمون اسپیدکر خودرویی منحصربفرد باشد، این شرکت، قدرت را افزایش داده و بدنه را نیز با فیبر کربن بازطراحی کرده است؛ طراحی بدنه با فیبر کربن، از جمله هنرهای تخصصی اسپیدکر به شمار میرود. زیر کاپوت از پیشرانه ۶.۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر سوپرشارژ همی (Hemi) استفاده میشود که قادر است بهجای ۸۴۰ اسب بخار، قدرت خالصی معادل ۱۲۰۰ اسب بخار در میللنگ تولید کند و ۹۸۰ اسب بخار بهعنوان قدرت خروجی به چرخها تحویل دهد. بخش بلوک سیلندر تغییر خاصی نداشته است، اما اسپیدکر با همکاری شرکت گیرهد فابریکیشنز (Gearhead Fabrications)، از سوپرشارژر بزرگ وایپل (Whipple) در ورودی استفاده میکند. علاوهبر این دریچه گاز و ورودی هوای سرد ارتقا یافته و انژکتورهای بزرگتری نیز به پیشرانه اضافه شدهاند.
اسپیدکر تغییر خاصی در سیستم تعلیق، انتقال قدرت و ترمز دوج دیمون انجام نداده است. اما این شرکت در حال برنامهریزی برای ارتقای تعلیق و ترمز به منظور بهبود سواری و فرمانپذیری در پیست است. اما فعلاً از رینگهای ۲۰ اینچی سری HRE همراه با لاستیکهای پیرلی P Zero Corsa در دوج دیمون استفاده میشود.
در حالی که پیشرفتهای مکانیکی دوج دیمون اسپیدکر به اندازه کافی جذاب هستند، این شرکت به استفاده گسترده از فیبر کربن نیز شناخته میشود. به همین علت اسپیدکر دوباره تمامی بدنه خودروی دوج دیمون را با فیبر کربن بازسازی کرد، که شامل سپر و اسپلیتر جلو، گلگیرها و زه گلگیر، کاپوت، سقف، پوشش آینهها، صفحه کف سواری (Rocker Panel)، در صندوق عقب، اسپویلر عقب روی صندوق، سپر و دیفیوزر عقب میشوند. تمام قطعات بهصورت دستساز هستند و پس از تولید با رنگ قرمز PPG توسط بیگ ماشین رنگآمیزی شدند. در فضای داخلی دوج دیمون هم از پنلهای در فیبر کربن و قفس غلتگیر ۱۴ نقطهای اسپیدکر استفاده شده است.
علاقه زیاد مشتریان به تیونینگ خودروهای کلاسیک و عضلانی در آمریکا، همیشه باعث میشود تا تیونرهای زیادی در این کشور فعالیت کنند. از سوی دیگر محصولات افسانهای دوج مانند چلنجر و چارجر، همیشه در میان محبوبترین خودروهای آمریکاییها قرار دارند.