شاسی بلند مفهومی کیا برای کاربری نظامی معرفی شد

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کیا موتورز کره‌جنوبی در نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی دفاع ۲۰۲۱ امارات متحده‌ی عربی، خودرو نظامی شاسی‌بلند و مفهومی و پلتفرم مفهومی برای انواع محصولات زرهی را رونمایی کرد.
تبلیغات

کیا در نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی دفاع ۲۰۲۱ (IDEX) در امارات متحده‌ی عربی دو مدل مفهومی خود، شامل شاسی‌بلند باری و تاکتیکی سبک و شاسی لخت را رونمایی کرد. به‌گزارش Carscoops، کامیون باری سبک تاکتیکی که با همکاری اداره‌ی برنامه‌ی مالکیت دفاعی کره‌جنوبی طراحی شده، به‌صورت دومحوره‌ی استاندارد و با زره یا بدون زره دردسترس است.

نمای جلو خودرو شاسی بلند نظامی کیا / Kia light tactical cargo truck

بسته به پیکربندی، این خودرو شاسی‌بلند می‌تواند اهداف مختلفی مانند فرماندهی و شناسایی تاکتیکی، مشاهده‌ی هدف، نصب سلاح و چندمنظوره برای پشتیبانی را داشته باشد. این خودرو مفهومی برای استفاده‌ی نیروهای نظامی بهینه‌سازی شده و نوع شاسی‌بلند بدون زره‌پوش می‌تواند دَه سرباز کاملا مسلح و حداکثر ۳ تن (۶،۶۱۴ پوند) محموله را در عقب حمل کند. علاوه‌بر‌این، می‌توان آن را تغییر داد تا به‌عنوان کارگاهی سیار، مرکز ارتباطات یا جعبه بار استفاده شود.

نمونه‌ای که در تصویر نشان داده شده، چهار صندلی و یک کانتینر باری دارد و می‌تواند برای حمل نیرو و تجهیزات مختلف استفاده شود. نیروی محرکه را پیشرانه‌ی دیزلی تأمین می‌کند که از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است و ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و به جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار و سیستم چهار چرخ محرک متصل می‌شود. این خودرو از امکاناتی مانند دیفرانسیل با لغزش محدود، سیستم تعلیق مستقل، لاستیک‌های ضدپنجری، سیستم تداخل الکترومغناطیسی و تهویه‌ی مطبوع نیز برخوردار است.

در این نمایشگاه، کیا شاسی لخت جدیدی را نشان داد که از قاب اصلی و پیشرانه‌ای برای خودروهای نظامی بهره می‌برد و می‌تواند به‌عنوان پلتفرمی برای وسایل نقلیه‌ی زرهی باشد. این خودروساز از پنج سال گذشته مدل‌های تاکتیکی را به ارتش کره‌جنوبی ارائه می‌دهد. کیا می‌گوید به‌طور فعال وسایل نقلیه‌ی مبتنی‌بر شاسی لخت را برای انواع سلیقه‌های متفاوت مشتریان در سراسر جهان توسعه می‌دهد.

شاسی لخت نظامی کیا / Kia light tactical cargo truck

ایک تائه کیم، معاون بخش خودروهای ویژه برند کیا در این زمینه گفت:

شرکت ما در IDEX ۲۰۲۱ فرصتی برای ارتقای آخرین دستاورهای کیا در زمینه‌ی طراحی وسایل نقلیه دفاعی آینده است. هر دو مدل مفهومی نمایش‌داده‌شده بسیار انعطاف‌پذیر و بادوام ساخته شده‌اند و قابلیت استفاده در سخت‌ترین محیط‌های جهان را دارند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات