فناوری های ایمنی مرسدس بنز اکتروس ۲۰۲۱ معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز اعلام کرد که از ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ دو سیستم دستیار راننده شامل دستیار فعال محافظ کناری و دستیار رانندگی فعال را در کامیون‌های آکتروس و آروکس عرضه می‌کند.
تبلیغات

کامیون‌های مرسدس بنز به‌زودی قابلیت ابتکاری جدیدی دریافت خواهند کرد. به گزارش مرسدس‌بلاگ، این قابلیت برای اولین ‌بار در کامیون‌ها در سطح جهانی ارائه می‌شود و تنها کامیون‌های خودروساز آلمانی قادر به انجام چنین کاری خواهند بود.

کامیون مرسدس بنز آکتروس / Mercedes-Benz Actros Truck سفید رنگ مجهز به دستیار رانندگی محافظ

از ژوئن ۲۰۲۱، کامیون‌های مرسدس بنز آکتروس و آروکس (Arocs) به سیستم جدید دستیار فعال محافظ کناری (Active Sideguard Assist) با عملکرد ترمز خودکار مجهز می‌شوند. این ویژگی می‌‌تواند به رانندگان هشدار بدهد و همچنین ترمز خودکار را به کار می‌اندازد تا زمانی ‌که کامیون کاملا متوقف شود.

مرسدس بنز پس از سرمایه‌‌گذاری صدها میلیون یورویی در سال در تحقیق و توسعه سیستم‌های دستیار راننده، موقعیت خود را به‌عنوان پیش‌گام ایمنی خودرو مستحکم می‌کند. نتیجه جدیدترین کار مهندسان مرسدس بنز، سیستم‌های Active Sideguard Assist و Active Drive Assist 2 هستند.

کپی لینک

دستیار محافظ کناری در کامیون‌های مرسدس بنز چگونه کار می‌کند

هنگامی که راننده نیاز به توجه کردن به عوامل مختلف دارد، دستیار محافظ کناری از کاربران آسیب‌پذیر ترافیک محافظت می‌کند. آن‌ها معمولاً از اهداف راننده کامیون یا اینکه او آن‌ها را می‌بیند یا نه، بی‌اطلاع هستند. بنابراین دستیار محافظ کناری منطقه اطراف و کنار راننده را کنترل می‌کند و در آنجا به راننده هشدار می‌دهد که عابر پیاده یا دوچرخه‌سوار در اطراف کامیون وجود دارد.

کامیون مرسدس بنز آکتروس / Mercedes-Benz Actros Truck سفید رنگ مجهز به محافظ کناری

از ژوئن ۲۰۲۱، این سیستم همچنین به ترمز خودکار مجهز می‌شود که در سرعت حداکثر ۲۰ کیلومتر بر ساعت فعال خواهد بود و اگر راننده نتواند به هشدار پاسخ دهد، خودرو را به‌طور کامل متوقف می‌کند. مرسدس بنز اولین تولیدکننده‌ی کامیون در جهان است که چنین سیستمی ارائه می‌دهد.

کپی لینک

سیستم دستیار رانندگی فعال مرسدس چگونه کار می‌کند

گام بعدی از نظر ایمنی، سیستم دستیار رانندگی فعال (Active Drive Assist 2) است. این سیستم که در سال ۲۰۱۸ پیاده‌سازی شد، تا حدی قادر به رانندگی خودران است. این سیستم می‌تواند فاصله را از خودروی جلویی حفظ کند، در صورت لزوم می‌تواند با سرعت بیشتر خودرو را هدایت کند و هنگامی که کامیون بیش از حد به وسیله نقلیه جلویی نزدیک است، به‌طور خودکار ترمز کند. این قابلیت از ژوئن ۲۰۲۱ ارائه می‌شود و در آن زمان اگر سیستم ADA 2 تشخیص بدهد که راننده برای مدت‌زمان طولانی به‌طور فعال درگیر روند رانندگی نشده است، توقف اضطراری کامیون را آغاز می‌کند. این قابلیت به‌خصوص در صورت بروز مشکلات پزشکی می‌تواند مفید باشد.

کامیون مرسدس بنز آکتروس / Mercedes-Benz Actros Truck قرمز رنگ در اتوبان

سیستم در ابتدا به راننده نیاز دارد تا دستان خود را روی فرمان بگذارد. اگر پس از ۶۰ ثانیه راننده پاسخ ندهد، سیستم پس از هشدارهای متعدد می‌تواند تا زمانی ‌که کامیون در خط حرکت خود متوقف شود، ترمز بگیرد. این سیستم همچنین به وسایل نقلیه در عقب با فعال کردن چراغ‌های خطر (فلاشر) هشدار می‌دهد. هنگامی که کامیون بی‌حرکت باشد، سیستم به‌طور خودکار ترمز پارک الکترونیکی جدید را فعال و درها را باز می‌کند. این امر باعث می‌شود در موارد اضطراری پزشکی، امدادگران بتوانند مداخله کنند و با ورود به داخل کامیون، اقدامات پزشکی را انجام بدهند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات