با پورشه 718 کیمن و کیمن S بیشتر آشنا شوید

پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
بعد از معرفی خودروهای جدید پورشه در نمایشگاه اتومبیل پکن، بسیاری از دوستداران خودرو در پی نامگذاری جدید پورشه و اضافه شدن عدد 718 به مدل کیمن، در برابر 718 باکستر دچار سردرگمی شدند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با جزئیات مدل‌های جدید پورشه و شیوه‌ی نامگذاری آن‌ها آشنا شوید.
تبلیغات

برای اینکه شما را با شیوه‌ی جدید نامگذاری محصولات پورشه آشنا کنیم نیاز است تا در مورد مدل باکستر پورشه اطلاعاتی داشته باشید. باکستر یکی از مدل‌های روباز و ارزان قیمت پورشه است که با قیمتی رقابتی و موتور توربو شارژر‌دار چهار سیلندرِ تخت به بازار عرضه می‌شود. شرکت پورشه اخیراً با اضافه کردن نام 718 به باکستر تاکیدی بر مجموعه‌ی جدید موتور و سیستم انتقال نیروی آن داشته است. مدل‌های 718 کیمن و کیمن S در واقع همان مدل باکستر با سقف فلزی غیر قابل جمع شدن هستند.

کپی لینک

مشخصات فنی

همانند باکستر، کیمن 718 جدید به جای استفاده از پیشرانه‌های شش سیلندر ۲.۷ لیتری و ۳.۴ لیتری تخت، از پیشرانه‌ چهار سیلندرِ کاملاً جدیدی استفاده می‌کند. پیشرانه‌ای که در مدل پایه استفاده خواهد شد حجمی برابر ۲ لیتر دارد که با استفاده از فناوری توربو‌شارژر قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متری دارد که این مقادیر به ترتیب ۲۵ و ۹۰ واحد از پیشرانه ۶ سیلندر قبلی بیشتر هستند. در مدل 718 کیمن S پیشرانه توربو شارژردار ۴ سیلندر با حجم ۲.۵ لیتر به کار رفته که ۳۵۰ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مقادیر نیز افزایشی ۲۵ و ۵۰ واحدی نسبت به پیشرانه‌ی حجیم‌تر شش سیلندر قبلی داشته‌اند.

این مشخصات در تمامی مدل‌های پورشه باکستر 718 نیز به همین مقدار هستند. در مدل‌های S کیمن و باکستر، افزایش قدرت به لطف استفاده از پیشرانه‌ی حجیم‌تر و توربوشارژری با بهره‌ی بالاتر ممکن شده است. در این توربو شارژر‌ها سرعت عکس‌العمل آنها در دورهای پایینیِ موتور، بدون هدر دادن کارایی آن‌ها در حداکثر دور موتور، به شدت افزایش یافته و تقریباً از مکث و تاخیر همیشگی سیستم‌های توربو در این پیشرانه‌ها هیچ خبری نیست.

از آنجایی که بالاخره مشخصات فنی مدل‌های باکستر و کیمن با هم برابر شده است، دیگر مدل کیمن نمی‌تواند به برتری قدرتی خود بنازد؛ اما مشکلی که برای برخی از علاقه‌مندان این خودر پیش خواهد آمد این است که آنها بابت از دست دادن پیشرانه‌ی بسیار خوب ۶ سیلندر کیمن ناراضی خواهند بود. این پیشرانه همواره از اولین روز تولید کیمن به صورت یک سنت در آن استفاده می‌شده است.

موتورهای قدیمی شش سیلندر کیمن به راحتی تا محدوده‌ی قرمز خود دور می‌گرفتند و صدای فوق‌العاده جذابی داشتند. این پیشرانه‌ها برای سرعت گرفتن ثانیه شماری ‌می‌کردند و جسارت شما را در رانندگی به بالاترین حد خود می‌رساندند. با توجه به تست‌های رانندگی که از مدل جدید ۷۱۸ باکستر صورت گرفته است می‌توان گفت دلمان برای صدا و نحوه‌ی کارکرد آن موتورهای 6 سیلندر تنگ خواهد شد؛ اما نمونه‌های جدید چهار سیلندر قادرند در هر دور موتوری، قدرتی فوق‌العاده تولید کنند.

 با این کار درست است که شخصیت خودرو تا حدودی تغییر کرده است و آن را از یک اتومبیل روباز ۶ سیلندر به وسیله‌ای بسیار پرقدرت تهاجمی تبدیل کرده است. با توجه به یکسان بودن قوای محرکه و مشخصات فنیِ باکستر و کیمن ،هر دو مدل‌ کیمن نیز نباید تفاوت زیادی از لحاظ رفتاری با باکستر داشته باشند.

هر دو پیشرانه‌ی ۲ و ۲.۵ لیتری جدید را می‌توان با جعبه دنده‌های ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته‌ی اتوماتیک دوکلاچه سفارش داد که قدرت موتور را به چرخ‌های عقب کیمن می‌رسانند. سیستم فرمان این خودرو از مدل ۹۱  توربو به عاریت گرفته شده است که نسبت به مدل قبلی ۱۰ درصد سریع‌تر شده است. مهندسین پورشه اعلام کرده‌اند که با تقویت شاسی، فنرها و ضربه‌گیرهای این مدل نیز نسبت به مدل قبل سفت‌تر عمل ‌می‌کنند.

 برای مدل جدید کیمن، سه سیستم تعلیق مختلف قابل سفارش است. سیستم تعلیق استاندارد با کمک فنرهای معمولی، سیستم مدیریت فنربندی مخصوص پورشه (PASM) با قابلیت تنظیم سیستم تعلیق با شرایط جاده و کاهش ارتفاع ۱ سانتی‌متری و در نهایت سیستم PASM با قابلیت تنظیم سختی دمپرها و کاهش ارتفاع ۲ سانتی متری که فقط برای مدل کیمن S در نظر گرفته شده است.

مدل پایه نسل جدید کیمن ۷۱۸ از دیسک‌های ترمز ۱۳ اینچی و ۱۱.۸ اینچی ِ نسل قبل کیمن S استفاده می‌کنند. در حالی که مدل جدید کیمن S از کالیبر‌های ترمز چهار پیستونه‌ی مدل ۹۱۱ با دیسک‌های جلویی بزرگ‌تر استفاده خواهد کرد.

کپی لینک

طراحی ظاهری و اتاق

در نگاه اول به بدنه‌ی کیمن جدید، نمی‌توان به راحتی پی برد که تقریباً تمامی خودرو از نو طراحی شده است اما این تغییرات جامع به طور نامحسوسی در طراحی این خودرو به کار گرفته شده است. در نگاه اول ورودی‌های هوای بزرگ در دو طرف خودرو، خط کشی وسط چراغ‌های عقب با رنگی متضاد و ورودی‌های هوای جدید در جلوی خودرو به چشم می‌آیند. در داخل اتاق نیز خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع به خوبی با داشبوردی که در داخل خود سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پورشه به همراه کار‌پلی اپل مخلوط کرده است، هماهنگ شده است. اگر ظاهر غربیلک فرمان برای شما بسیار آشنا است، دلیل آن الهام گرفت طراحی این بخش از خودرو از سوپراسپرت 918 اسپایدر است.

کپی لینک

قیمت

کیمن جدید در واقع همان باکستر است، از همان پیشرانه، شاسی و آپشن‌ها همیشگی استفاده کرده است. تنها تفاوت این خودرو فرم بدنه‌ی کوپه‌ی آن است. با این حال برخلاف نسل قبلی کیمن، مدل ۷۱۸ این خودرو ۲۱۰۰ دلار نسبت به مدل باکستر ارزان‌تر است. با شروع قیمت از ۵۴۹۵۰ دلار برای مدل پایه و ۶۷۳۵۰ دلار برای کیمن S نسبت به تمامی مدل‌های جدید پورشه ارزان‌تر است. اما باید خریداران این مدل جدید مطلع باشند که دیگر از برتری قدرتی نسبت به مدل باکستر خبری نیست با اینکه نسبت به مدل پایه نسل قبلی این خودرو ۱۳۰۰ دلار نیز گران‌تر است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات