BMW 2002 Hommage نیز مانند آستونمارتین ونکوئش زاگاتو کانسپت که پیش از این در خبرها به آن پرداختیم، در همایش Concorsod’Eleganza Villa d’Este که در ایتالیا برگزار شد، معرفی شده است.
مدلهای Hommage به طور کلی بر اساس یکی از مدلهای تولیدی حال حاضر شرکت ساخته میشوند و این بدان معناست که این سری به خودی خود در زیر بدنهی جدیدشان اتومبیل جدیدی نیستند و بیشتر با تمرکز بر روی المانهای طراحی و اقتباس از اتومبیلهای گذشته و بروزرسانی آنها ساخته شدهاند. 2002 Hommage نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بر پایه مدل فعلی M2 و براساس مدل دوست داشتنی ۲۰۰۲ توربو ساخته شده است.
همانند مدل کلاسیک ۲۰۰۲ توربو، بر روی بدنه نوار ۳ رنگ مشهور BMW روی اسپلیتر جلو و آینهی سمت راننده نقش بستهاند و عبارت توربو بر روی جلو پنجره خبر از وجود توربو در قسمت قوای محرکه و پیشرانهی این مدل میدهد. البته به علت نبود هیچ برنامه برای تولید و نبود مشخصات دقیق، هیچگونه صحبتی از عملکرد فنی و یا قابلیتهای حرکتی آن نشده است.
جزئیات کوچکی در این مدل وجود دارد که به طور مستقیم اشاره به ۲۰۰۲ توربو دارد. به عنوان مثال استفادهی سراسری از فیبر کربن در زیر درهای ورودی و قسمت رکاب، به طور کامل برای یادآوری نوار کرومی بود که در مدل کلاسیک دورتادور خودرو کشیده شده بود. خطوط سقف مقداری نرمتر طراحی شده و فرمی دینامیک به خودرو بخشیده است. همینطور پنلهای ورم کردهی گلگیرها در هر چهار چرخ نیز اشاره به بدنهی پهنتر مدل کلاسیک ۲۰۰۲ توربو دارد.
همچنین سپر عقب هلالی شکلش نیز یکی دیگر از جزئیات زیبای این مدل است. وجود ۴ لوله اگزوز بسیار قطور و اسپویلری که به در صندوق عقب آن چسبیده است دقیقا یادآور هیچ طراحی کلاسیکی نیست ولی با توجه به فرم کلی خودرو و طراحی قسمتهای مختلف آن، بسیار بجا و هماهنگ شکل گرفته است.
حتی در سیستم روشنایی این خودرو نیز از عناصر کلاسیک الهام گرفته شده است. قاب چراغهای جلو به رنگ طلایی رنگآمیزی شدهاند زیرا این مدل برای جشن گرفتن سالگرد روزهای طلایی BMW در دههی ۶۰ بهخصوص مدل ۲۰۰۲ توربو ۱۹۶۶ ساخته شده است.
البته همانند تمامی Hommage های دیگر این مدل نیز بیشتر تمرینی برای اینکه طراحیهای پرافتخار گذشتهی شرکت را زنده نگه دارند، انجام شده ولی همین کار و رویاپردازی در این زمینه به طراحان و مشتریان BMW کمک میکند تا سرنخهایی از مدلهای آینده و پیشروی این شرکت پیدا کنند.
شما در مورد طراحی این مدل چه فکر میکنید؟ اگر شما از طراحان BMW بودید کدام مدل را برای باز طراحی انتخاب میکردید؟
نظرات