مدل ۲۰۱۷ فورد فیستا در ۴ نسخه برای بازار اروپا، در مراسمی در شهر کلن آلمان رونمایی شد. البته چهار مدلی که در تصویر زیر مشاهده میکنید، کاملا شبیه مدلی نیستند که در بازار استرالیا عرضه خواهد شد. فورد اعلام کرده است مدلهایی که در مراسم (Go Further) معرفی شدهاند، بهطور ویژه برای بازارهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا طراحی میشوند و بهینهسازیهای زیادی در آنها صورت گرفته است.
چهار مدل فورد فیستا که به نمایش درآمدهاند شامل مدلی با نام اکتیو (Active) نیز هستند که یک مدل کراس اوور و مجهز به باربند سقفی است. مدلهای دیگر عبارتند از: اسپرت ST-Line، لوکس سه در ویگنل و مدلی بالاتر با نام تیتانیوم . البته نسخهی ST-Line به اندازهی جایگزین مدل ST که بهزودی رونمایی خواهد شد، اسپرت نیست.
طراحی نسل جدید فیستا اگر چه خیلی خیرهکننده نیست؛ اما در مقایسه با نسل فعلی، طراحی بهروز و خطوط روانتری دارد. تفاوتهای بارز این مدل بیشتر به سپرها و بدنه مربوط هستند و جلوپنجرهی خودرو همان است که در نسل جدید فوکوس مشاهده میکنیم.
گرچه هنوز تصویری از نمای عقب مدل ۵ در منتشر نشده است، اما در سایر مدلها شاهد استفاده از چراغهای افقی در قسمت عقبی هستیم که دارای نمایی مدرنتر از چراغهای مدل فعلی هستند. در تصاویر زیر، میتوانید مشاهده کنید که تفاوت دقیقا در کدام قسمتها اعمال شده است. تصویر بالا مدل جدید ۲۰۱۷ فیستا ویگنل و تصویر پایین مدل فعلی ۲۰۱۶ فیستا ST-Line را نشان میدهد.
همچنین شواهد نشان میدهند مدل جدید در مقایسه با نسل قبلی دارای طول بیشتر و ارتفاع کمتری است و در صندوق عقب نیز ابعاد بزرگتری دارد. البته جزئیات ابعاد این مدل بهطور رسمی منتشر نشده است. در صورت افزایش طول خودرو میتوان انتظار فضای داخلی بزرگتری نیز داشت.
باید بدانید طراحی کابین فیستای جدید کاملا از نو انجام شده است؛ ضمن اینکه طراحی داخلی بروزرسانی اساسی به خود دیده است و دیگر از آن آشفتگی طراحی نسل فعلی خبری نیست.
در داخل کابین یک نمایشگر با طرحی شبیه به تبلت وجود دارد که سیستم سرگرمی و رسانهای فورد با نام (Ford Sync 3) را در خود جای میدهد؛ ضمنا سیستم صوتی از برند بنگ اند اولافسن است که شاید در تمامی بازارها عرضه نشود.
در تصاویر زیر نمای داخلی فورد فیستا ۲۰۱۷ مدل ویگنل را مشاهده میکنید.
همچنین انتظار میرود همانند سایر خودروهایی که به سامانهی (Ford Sync 3) مجهز هستند؛ در این خودرو نیز اپل کار پلی و اندروید اتو بهصورت استاندارد موجود باشند. امکانات دیگر این سیستم شامل قابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث، رهیابی ماهوارهای و قابلیت استفاده از فرامین صوتی بهصورت استاندارد هستند.
اطلاعات دقیق و جزئیات اینکه در زیر کاپوت فورد فیستای جدید دقیقا چه نوع پیشرانههایی خواهیم دید هنوز منتشر نشده است؛ اما به نظر میرسد فورد همچنان از پیشرانهی ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژر استفاده کند که جایزههای بینالمللی زیادی برنده شده است و روی فورد فیستا اسپرت بازار استرالیا نیز موجود است .
بنا بر اعلام فورد؛ این پیشرانه در مدل جدید به لطف وجود سیستم غیر فعالسازی سیلندرها در پیشرانههای اکوبوست، حتی راندمان بهتری نیز خواهد داشت. برای مقایسه بد نیست بدانید مصرف مدل فعلی این پیشرانه تنها ۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است، ضمن اینکه اولین پیشرانهی احتراق داخلی سه سیلندری خواهد بود که میتواند در حالت دو سیلندر هم کار کند.
در حال حاضر مدل فیستا Ambiente که مدلی کمی بالاتر از این خودرو محسوب میشود، دارای پیشرانهی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری و فاقد توربوشارژر است که مشخص نیست آیا در بازارهای محلی عرضه میشود یا نه.