ایران خودرو امروز از نسخهی جدیدی از دنا با نام دنا پلاس رونمایی کرد. دنا پلاس با سرمایهگذاری ۵۵ میلیارد تومانی ایران خودرو طراحی و ساخته شده است. این خودروی ملی در مشخصات فنی تغییری نسبت به دنای معمولی ندارد. این خودرو در کنار پژو 207 صندوقدار قرار میگیرد.
به گفتهی وزیری، قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو، دنا پلاس ۴ ایربگ دارد و از این نظر در استانداردهای ایمنی سطح مطلوبی را رعایت کرده است. دنا پلاس نخستین محصول ملی است که با سانروف In-Built، دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم جدید چندرسانهای مجدد به بازار عرضه میشود.
وزیری گفت: «تحول گرافیک داخلی چراغها، باعث جذابیت بیشتر خودرو شده؛ البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر باقی مانده است. افزودن لامپهای الایدی به خودرو بهعنوان چراغ دید در روز یا روزنما (Daytime running lights) و نیز چراغهای کوچک (Position lights) از جنس نئون که در خودروهای روز دنیا مثل آئودی، ب ام و، مرسدس بنز و ... هم دیده میشوند، از جمله تغییرات در چراغهای این خودرو به شمار میروند. در چراغهای عقب نیز تغییراتی، البته کمتر از جلو، اعمال شده و چراغهای کوچک نئونی در این قسمت نیز دیده میشوند.»
دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند خودروی دنا است. این خودرو از موتور EF7 بهره میبرد. این موتور حجم ۱۶۴۶ سیسی (۱۷۰۰ سیسی اسمی)، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس ۱۱۵ اسب بخار است که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به دست میآید. استاندارد آلایندگی دنا پلاس یورو۴ است.
دنا با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۰۳ ثانیه، تا نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت میپیماید. مصرف سوخت دناپلاس ترکیبی ۸.۱ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر است.
هنوز معلوم نیست این خودرو چه زمانی به بازار ارائه میشود.
مشخصات فنی دقیق انواع خودروهای شرکت ایران خودرو، مقایسهی آنها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آنها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر اتومبیلهای این خودروساز را در بخش محصولات زومیت ببنید.
نظرات