پورشه با 911 GT3 RS در رالی جهانی شرکت میکند
اولین نسخه از پورشه 911 GT3 با کد 997 در سال ۱۹۹۹ معرفی شد. هرچند این مدل از نظر قدرت و عملکرد فنی در حد یک سوپراسپرت عمل میکرد، مدل GT3 RS با تقویت پیشرانه و تواناییهای مختص پیست، از سال ۲۰۰۷ به سبد محصولات پورشه اضافه شد. در سال ۲۰۱۷، به جای پیشرانهی ۳.۸ لیتری تخت، از نوع ۴ لیتری در تمام مدلهای GT3 استفاده میشود که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتنمتر گشتاور دارد.
در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار از پیشرانهی ۴ لیتری در مدل GT3 RS استفاده شد و به این جهت، GT3 RS 4.0 نام گرفت. از این مدل فقط ۶۰۰ دستگاه تولید شد که هرکدام بیش از ۱۸۵ هزار دلار قیمت داشت. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۳.۵ ثانیه و نهایت سرعت آن ۳۱۱ کیلومتر بر ساعت است. ارزش کلکسیونی GT3 RS 4.0 امروزه بیش از ۴۰۰ هزار دلار ارزیابی میشود.
از سال ۲۰۱۱ کلاس R GT به مسابقات رالی جهانی اضافه شده است. خودروهای حاضر در این رقابت، باید نسبت قدرت به وزن یک اسب بخار به ۳.۴ کیلوگرم را رعایت کنند و صرفا با سیستم انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب عرضه شوند. با این حساب، خودروی GT3 RS 4.0 شرایط لازم برای ورود به این کلاس را دارد. دیگر خودروهای جذابی که در این رقابت حضور دارند، فیات 124 اسپایدر و لوتوس اگزیج هستند.
مسابقات گروه R GT زیر نظر اتحادیهی جهانی اتومبیلرانی (FIA) برگزار میشوند و امسال طی ۵ مرحله و در مونتکارلو، فرانسه، جمهوری چک، ایتالیا و سوئیس برگزار خواهد شد. تاکنون دو مرحله از این رقابت برگزار شده است و در جدول، خودروهای پورشه و فیات ردههای اول و دوم را در اختیار دارند. رانندهی صدرنشین این رقابتها فرانسو دیلیکور فرانسوی است که با ۵۴ سال سن، رانندگی پورشه GT3 RS 4.0 را به عهده دارد.
در پایان این مطلب، بینندهی هنرنمایی دیلیکور و خودروی پورشه در رالی فرانسه باشید که چند روز پیش انجام شد و با قهرمانی او همراه بود.
نظرات