پیش نمایش گرندپری مجارستان 2017 فرمول یک؛ پیشتازی فراری
فصل ۲۰۱۷ مسابقات فرمول یک به بوداپست رسیده است تا فرصتی ایدهآل برای خودروهای فراری جهت جبران عقبماندگی این تیم نسبت به مرسدسبنز ایجاد شود. شرایط خاص پیست Hungaroring در دورهای تمرینی بهخوبی نشان داد که مرسدس بنز برای کسب امتیاز مناسب در این رویداد نیاز به تلاشی بیشتر دارد.
تیم ردبول و دنیل ریکیاردو در دورهای تمرینی گرندپری عملکرد فوقالعادهای از خود نشان دادند. با این حال روند مسابقات در دورهای زمانگیری تفاوت زیادی دارد و پیشتازی فراری را به همراه داشت.
در Q1 سباستین فتل موفق به ثبت سریعترین زمان بین تمامی رانندهها شد. این در حالی بود که وشتاپن با تنها ۰.۰۲۲ ثانیه اختلاف در ردهی دوم قرار گرفت. کیمی رایکونن نیز در این مرحله جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. اما نکتهی جالب Q1 حضور دیرستا رانندهی رزرو ویلیامز پس از بیماری و کنارهگیری فیلیپه ماسا بود. دیرستا از سال ۲۰۱۳ در هیچ یک از رویدادهای فرمول یک شرکت نکرده بود؛ نکتهی جالبتر اولین تجربهی وی در خودروهای ۲۰۱۷ در دورهای تمرینی روز گذشته بود. دیرستا پیش از این تنها در شبیهسازهای خودروهای ۲۰۱۷ فرمول یک رانندگی کرده بود. با این حال این راننده در اولین تجربهی خود موفق به قرارگیری در ردهی ۱۹ Q1 و جلوتر از مارکوس اریکسون رانندهی سائوبر شد. این در حالی است که لنس استرول دیگر رانندهی ویلیامز نیز در ردهی ۱۷ قرار گرفت.
اما در دومین مرحله از دورهای زمانگیریریال رقابت بین سباستین فتل و لوئیس همیلتون به اوج خود رسید و رانندهی مطرح مرسدس بنز در عملکردی بسیار خوب، جایگاه اول را از آن خود کرد و فتل در مکان دوم ایستاد. در حالی که فراری در Q3 نیمنگاهی به عملکرد خودروهای مرسدس بنز داشت، ردبول خود را بهعنوان اصلیترین گزینهی کسب پلپوزیش معرفی کرد. اما اسبهای رقصان فراری در ادامهی Q3 فوقالعاده نشان دادند و بهترین ترکیب ممکن برای کسب حداکثر امتیاز گرندپری مجارستان را از آن خود کردند. این در حالی بود که کیمی رایکونن تا آخرین لحظات در جایگاه چهارم قرار داشت؛ اما در آخرین تلاش خود موفق به قرارگیری پس از سباستین فتل و مکان دوم شد تا خط استارت گرندپری مجارستان کاملا قرمز باشد.
پس از خودروهای فراری، والتری بوتاس و لوئیس همیلتون در ردههای سوم و چهارم قرار گرفتند و مکس وشتاپن و دنیل ریکیاردو جایگاههای پنجم و ششم خط استارت را از آن خود کردند.
پس از دنیل ریکیاردو، نیکو هالکنبرگ با فاصلهی معناداری در ردهی هفتم قرار گرفت تا باز هم اختلاف سه تیم برتر چند سال اخیر فرمول یک با سایر تیمها نشان داده شود. با این حال هالکنبرگ به دلیل تعویض گیربکس خود با جریمهی ۵ پلهای مواجه خواهد شد و بدین ترتیب رویداد امروز را از ردهی ۱۲ آغاز میکند.
حضور دو خودرو مکلارن در ردهی هفتم و هشتم، اتفاق تازهای است که میتوان آن را تا حدود زیادی مدیون شرایط خاص پیست بوداپست دانست. با این حال رویداد امروز فرصتی مناسب برای فرناندو آلونسو، رانندهی مطرح تیم مکلارن است تا امتیازهای خود را افزایش دهد و از قعر جدول ردهبندی رانندهها فاصله بگیرد.
گرندپری مجارستان امروز رأس ساعت ۱۶:۳۰ برگزار میشود و متأسفانه تا این لحظه، شبکهی ورزش هیچ برنامهای برای پخش زندهی آن ندارد.
در ادامه میتوانید عملکرد کلی رانندههای فرمول یک را در دورهای تمرینی گرندپری مجارستان مشاهده کنید.
نظرات