مدل جدید خودروی تویوتا سنچری احتمالا اواسط سال ۲۰۱۸ توسط تویوتا به بازارهای جهانی وارد خواهد شد. مدل جدید این خودرو که نسل سوم آن به شمار میآید؛ دارای سبکی کلاسیک همراه با فضای داخلی بسیار لوکس است که با کیفیت بالای تجهیزات و قطعات بهکاررفته در آن، همراه طراحی زیبا و عملکرد بسیار بالای آن، نهایت راحتی و آرامش را به سرنشینان خود هدیه میدهد. طراحی داخلی و خارجی این نسخه تا حدودی متفاوت از نسلهای پیشین و بسیار دلفریب است. این سطح از امکانات متنوع و کیفیت بالا، تنها در خودروهای لیموزین لوکس دیده میشود.
جدیدترین نسل تویوتا سنچری، به پیشرانه ۵ لیتری ۸ سیلندر هیبریدی مجهز است و بالاترین سطح عملکرد و بازدهی را خواهد داشت. همچنین فاصله محوری و ارتفاع درها در حالت باز شدن افزایش یافته است و صندلیهای عقب خودرو نیز با بازطراحی و بهبودهایی همراه شده که نتیجه آن راحتی و آرامش هرچه بیشتر سرنشینان در زمان رانندگی است. بدنه پیچیده این خودرو با اِلِمانهای سنتی طراحی ژاپنی همراه شده و چهرهای مسحورکننده به این خودرو داده است. جلوپنجره مشبک همراه با چراغهای عقب ترکیبی و مشکی نمایی زیبا برای این خودروی ژاپنی رقم زده است. در بخش طراحی داخلی، این خودرو دارای جهشهای زیادی شده و تجهیزات و قطعات بسیار باکیفیت همراه با صندلیهای عقب قابل تنظیم با قابلیت ماساژ، به این خودروی درجه یک در راستای ایجاد حداکثر آسایش و راحتی برای سرنشینان اضافه شده است.
نمای کلی
در حالت کلی بهواسطهی افزایش فضای خودرو بهخصوص در بخش عقب که نتیجهی افزایش فاصله محوری خودرو است، آسایش و راحتی فراوانی برای سرنشینان این خودرو فراهم میشود. همچنین بهواسطهی کاهش فاصلهی میان قاب درها و کف خودرو و از سوی دیگر افزایش ارتفاع درها و در نتیجه ارتفاع سقف آن، در زمان رانندگی سرنشینان عقب خودرو لذت بیشتری از رانندگی خواهند برد.
طراحی بدنه
در همان نگاه اول کاملا متوجه میشویم که نسل جدید سنچری نیز با الهام از پدران خود در بخش طراحی خارجی نمایی شبیه به آنها دارد. در بخش جلوی خودرو، جلوپنجرههای مشبک، چراغها و دیگر قطعات با نهایت ظرافت و دقت در طراحی و همخوانی با یکدیگر قرار گرفتهاند و نمایی ساده و درعینحال مدرن به این خودرو دادهاند.
جلوپنجره مشبک از ۲ ساختار با شکل تاج تشکیل شده که در قسمت پشت مشبکهای عمودی و چراغهای آن قرار گرفته است. ترکیب استفاده از ۳ چراغ بزرگ و LED باعث شده است چهرهای متمایز به آن بخشیده است. بدنه عریض این خودرو نمایی افقی برای نسل جدید سنچری رقم زده است؛ اما با نگاه کردن به آن از کنار، متوجه میشویم که خودرو دارای یک شیب بسیار اندک به سمت عقب است که با افزایش در قسمت عقب خودرو و ایجاد حداکثر فضای ممکن برای سرنشینان عقب خودرو همراه شده است.
با بررسی دقیق خودرو کاملا متوجه میشویم که تمرکز اصلی در طراحی این خودرو، بر قسمت عقب آن بوده و نهتنها در بخش داخل، بلکه در قسمت خارج نیز این تمرکز مهندسان بخش طراحی تویوتا بهوضوح قابل رؤیت است. استفاده از تریم مشکلی در قسمت عقب همراه با چراغهای سهگانهی سهبعدی شکل با ایجاد نوری متوازن و هماهنگ، نهایت زیبایی و تجمل را در قسمت عقب سنچری به ارمغان آوردهاند.
طراحی داخل کابین
در بخش عقب، طراحی حصیری مانند از پشت صندلیهای جلو تا لبههای انتهایی درهای عقب استفاده شده است. صندلیها از باکیفیتترین مواد ساخته شده که شامل استفاده ۱۰۰ درصدی از پشم در آنها است که باعث ایجاد حداکثر راحتی میشود. نسخههایی از این خودرو با صندلیهای چرمی و طراحی داخلی متفاوتدر دسترس خواهند بود.
همانند صندلیهای عقب، در صندلیهای جلو از طراحی حصیری مانند استفاده شده است. اما بهکارگیری طراحی مشکی و استفاده از چرم در بخش میانی و تجهیزات خودرو، موجب همخوانی تمام بخشهای داخل خودرو شده و نمایی متفاوت و بسیار زیبا به آن داده است.
در بخش میانی داشبورد، تویوتا صفحه نمایش LCD بزرگی قرار داده است که کنترل تمام قسمتهای مختلف مانند وضعیت صندلیها، سیستم تهویه هوا و سیستم صوتی خودرو از طریق آن کنترل میشود.
تجهیزات متنوع و متفاوتی مانند میز تحریر، چراغ مطالعه، مانیتور بزرگ برای سرنشینان عقب و ۲۰ اسپیکر باکیفیت در قالب سیستم صوتی پیشرفته از جمله دیگر امکانات برجسته این خودروی لوکس هستند.
پیشرانه و عملکرد فنی
علاوه بر افزایش استحکام بدنه و بهبودهایی که تویوتا در بخش سیستم تعلیق این خودرو انجام داده است؛ استفاده از تایرهای جدید و پیشرفته که در راستای کاهش حداکثری لرزش خودرو و افزایش راحتی سرنشینان در زمان رانندگی در این خودرو استفاده شده، باعث ایجاد پایداری فوقالعادهای برای تویوتا سنچری در زمان حرکت میشود. استفاده از سیستم کاهشدهنده صدای استارت پیشرانه و کاهش لرزشهای ناشی از آن با هدف بهبود عملکرد پیشرانه در زمان استارت و آرامش حداکثری در داخل کابین از دیگر تمهیدات تویوتا برای این خودروی برجسته است.
پیشرانه ۵ لیتری ۸ سیلندر این خودرو با سیستم احتراق خطی همراه است که تویوتا در راستای کاهش میزان مصرف سوخت، آن را بهصورت ترکیبی با پیشرانهای هیبریدی طراحی و مجهز کرده و بدین ترتیب تویوتا سنچری بهعنوان یکی از کممصرفترین خودروهای کلاس خود به شمار خواهد آمد. همچنین استفاده از سیستم دومرحلهای کاهشدهنده سرعت منجر شده است در زمان رانندگی کمترین تغییرات ناگهانی در سرعت خودرو از سوی سرنشینان احساس شود و رانندگی با نهایت آرامش را رقم بزند.
تجهیزات ایمنی مناسب برای خودروهای لیموزین، توسط تویوتا در این خودرو نیز به کار گرفته شده است که مهمترین آنها عبارتند از: سیستم جلوگیری از تصادف با خودروی جلو، سیستم تشخیص نقاط کور و سیستم هشدار ترافیک و دوربین در قسمت عقب.