شرکت تیونینگ نوییتک (Novitec) پروژهی جدید خود را که روی رولزرویس داون اجرا شده است، معرفی کرد. البته این تیونر سال گذشته نیز پروژهی مشابهی معرفی کرده بود؛ اما این بار تصمیم گرفته است روی نسخهی کانورتیبل این خودرو کار کند که در ادامه نگاهی به تغییرات و مشخصات این خودرو خواهیم داشت.
تغییرات انجامشده روی این رولزرویس در مقایسه با سایر تیونینگهای موجود در بازار جامعتر و گستردهتر هستند؛ بهخصوص وقتی که بدانید این خودرو به یک کیت بدنه از جنس الیاف کربن مجهز شده است. گلگیرهای این خودرو دارای ابعاد بزرگتری هستند و داخل آنها رینگهای ۲۲ اینچی آلیاژی قرار گرفتهاند. برای اینکه خودرو با ابعاد بزرگتر این رینگهای جدید سازگار شود، نوییتک اقدام به نصب سیستم تعلیق بادی روی این خودرو کرده است.
سپرهای جدیدی روی این خودرو نصب شدهاند که دارای ۱۳ سانتیمتر عرض بیشتر در مقایسه با سپرهای استاندارد هستند و در دو سمت آنها، ورودیهای هوای بزرگی تعبیه شده است. سپر عقب همانند سپر جلو، بهطور کامل تعویض شده و در زیر آن یک اسپویلر از جنس الیاف کربن نصب شده است.
اما به قسمت جذاب این خودرو یعنی پیشرانهی آن میرسیم. در زیر کاپوت این رولزرویس گرانقیمت یک پیشرانهی ۱۲ سیلندر از نوع V شکل وجود دارد که به سیستم تویین توربو نیز مجهز است. با بهینهسازیهایی که تیونر روی این پیشرانه انجام داده، قدرت آن به ۶۸۶ اسب بخار و گشتاور آن به ۹۸۰ نیوتنمتر رسیده است. این خودروی سنگینوزن میتواند در عرض ۴.۶ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که در مقایسه با نسخهی استاندارد رولزرویس داون، به میزان یکدهم ثانیه سریعتر است. حداکثر سرعت این خودرو بهصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در انتها میتوانید از گالری تصاویر این خودرو دیدن کنید.