ویرجین هایپرلوپ وان، رکورد سرعت ایلان ماسک را شکست

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ویرجین هایپرلوپ وان، در سومین آزمایش خود توانست رکورد هایپرلوپ ایلان ماسک را بشکند. سرعت این هایپرلوپ در شرایط نزدیک به خلأ، حدود ۳۸۷ کیلومتر در ساعت بود.
تبلیغات

ویرجین هایپرلوپ وان، رکورد جدیدی در محل آزمایش «DevLoop» ثبت کرد. هایپرلوپ وان یکی از شرکت‌های فعال در پروژه‌ی هایپرلوپ است که با عزم راسخی به انجام تحقیق و توسعه برای اجرای نهایی این پروژه می‌پردازد. در مقاله‌ای، ماسک یک قطار فوق سریع را که با سرعت ۱۳۰۰ کیلومتر در ساعت درون لوله‌ای حرکت می‌کند، توصیف کرد. پس از ارائه‌‌ی این طرح، دو شرکت با نام‌های Hyperloop One و HTT سریعا کار روی ایده‌ی ماسک را آغاز کردند. شرکت هایپرلوپ وان در حال حاضر بیش از ۱۵۰ میلیون دلار روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده و شرکت دوم در حال حاضر برترین مهندس‌های سراسر دنیا را برای تحقق این طرح پیشنهادی به خدمت گرفته است. 

virgin hyperloop

هایپرلوپ وان قبلا ادعا کرده بود که تکنولوژی این شرکت می‌تواند افراد را در کمتر از ۳۰ دقیقه از هلسینکی به استکهلم ببرد و همچنین هزینه‌ی زیرساخت‌های این تکنولوژی، بسیار کمتر از اجرای خط ریلی سریع‌السیر در این فاصله خواهد بود. در سومین مرحله از این آزمایش‌، هایپرلوپ وان توانست با سرعت ۳۸۷ کیلومتر در ساعت، مسیر تعیین‌شده را بپیماید. هایپرلوپ وان با سرعت ۳۸۷ کیلومتر بر ساعت، رکورد قبلی خود را که ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت بود، بهبود بخشید. این بیشینه سرعت که رکورد فعلی مدل‌های مختلف هایپرلوپ محسوب می‌شود، هنوز فاصله زیادی با ۱۱۲۰ کیلومتر بر ساعتی دارد که به‌صورت نظری پیش‌بینی شده است.

شرکت ویرجین، سازنده‌ی هایپرلوپ وان اعتقاد دارد برای رسیدن به نهایت سرعت ممکن، مسیر تست نیازمند دو کیلومتر ریل اضافه است. یکی از ‌چالش‌های سیستم حمل‌ونقل هایپرلوپ، ایجادی شرایطی نزدیک به خلأ است. اکنون ویرجین هایپرلوپ وان، سریع‌ترین هایپرلوپ جهان است، اما در سال آینده این رکورد توسط هایپرلوپ ایلان ماسک شکسته خواهد شد؛ زیرا مسیر تست هایپرلوپ ایلان ماسک، ۱.۲ کیلومتر از مسیر شرکت هایپرلوپ وان بیشتر است و می‌تواند سرعت بیشینه‌ی بیشتری برای مجموعه‌ی متعلق به ایلان ماسک فراهم آورد.

هایپرلوپ وان / hyperloop one

هایپرلوپ از یک موتور الکتریکی خطی برای پیشبرد محفظه‌ی حامل مسافر استفاده می‌کند. این واگن در داخل یک تونل بزرگ و کم‌فشار شناور است؛ از این‌رو می‌توان چنین سیستمی را در داخل زمین یا در ارتفاع مشخصی از زمین نصب کرد. واگن مسافری می‌تواند بین ۱۲ تا ۳۶ مسافر را حمل کند.

فشار هوای موجود در تونل توسط پمپ‌های مکنده به خارج انتقال می‌یابد تا هیچ‌گونه آشفتگی ایجاد نشود و محفظه بتواند با سرعت چند صد کیلومتر بر ساعت به‌نرمی در داخل تونل حرکت کند. به نظر می‌رسد حرکت با سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در داخل یک محفظه‌ی کوچک، بسیار پرخطر باشد؛ اما لوید با این نظر مخالف است. به باور وی هایپرلوپ یک محیط کاملا کنترل‌شده است؛ بنابراین عوامل دخیل در حرکت، در قیاس با خطرات موجود در مسافرت با خودرو یا هواپیما بسیار کم‌تر هستند. هزینه‌ی بسیار بالای عملیاتی کردن هایپرلوپ و آلودگی صوتی بسیار بالا از جمله چالش‌های استفاده از این روش جدید حمل و نقل است. 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات