عملکرد دیدنی سیستم تعلیق مرسدس بنز در چالههای عمیق
کانال یوتیوب Warped Perception دوباره به سراغ مرسدسبنز E320 و کابوس چالههای آسفالت رفته است تا عملکرد فوقالعادهی سیستم تعلیق این سدان آلمانی را به نمایش بگذارد. مدتی پیش بود که اولین ویدئوی این کانال و آزمایش عبور از روی چالههای آسفالت با سرعتهای مختلف انجام شد. پس از چند بار تلاش دردناک، هر دو تایر سمت رانندهی مرسدس پنچر میشوند.
اینبار اما هدف اصلی نمایش توان این مرسدس سرسخت در سرعتهای بالاتر است تا تایرها، رینگها و سیستم تعلیق کاملاً مرخص شود. قبل از انجام آزمایش باید خرابیهای E320 را که در تست گذشته به وجود آمده بود تعمیر کرد؛ این موارد شامل تایرها، رینگها و البته ماژول کنترل جعبهدندهی جدید میشود.
در تلاش اول، عبور از چاله با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت انجام میشود. همانطور که در تصاویر صحنه آهسته (اسلوموشن) مشخص است، سرعت بالا مانع ورود کامل تایر به چاله میشود و در نتیجه آسیب جدی به خودرو نمیرسد. شاید بارها در بزرگراهها این مورد را تجربه کرده باشیم؛ وقتی با سرعت بالا از روی چالهی آسفالت عبور میکنیم، ضربه واردشده به اتاق چندان زیاد نیست. دلیل این امر سرعت بالا و پرش تایرها از روی چاله است.
برای نمایش عملکرد خودرو و درواقع رویارویی کامل آن با چاله، در تلاش دوم سرعت مرسدس تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت کاهش مییابد. اما این بار هم تایرها بهطور کامل وارد چالهی آسفالت نمیشوند. در تلاش سوم و سرعت ۶۲ کیلومتر بر ساعت، مرسدسبنز جانسخت به چالهی مرگ پیشین برمیگردد. اما این بار هم فقط کیسهی هوای جانبی مرسدس باز میشود و تایرها کاملاً سالم هستند.
سرانجام در تلاش چهارم و سرعت ۶۲ کیلومتر بر ساعت، مرسدسبنز E320 که گویا مانند یک تانک ساخته شده است کمی آسیب میبیند و تایر جلوی سمت راننده پنچر میشود. جالب است که در این آزمون سخت، مرسدس E کلاس که بیش از ۱۰ سال عمر دارد، فقط به یک تایر پنچر بسنده میکند. تیم سازندهی این ویدئوی جالب اشاره میکند که در قسمت سوم سری «شکنجه دادن سیستم تعلیق مرسدس» آزمایشهای بسیار شدیدتری تدارک میبیند.
در پایان از شما دعوت میکنیم با تماشای ویدئوی این آزمایش سخت، علاوه بر ستایش تیم مهندسی مرسدس، علمکرد سیستم تعلیق و کابوس عبور خودرو از چالهی آسفالت را تماشا کنید.
نظرات