نسل جدید سانگیانگ رکستون سال گذشته و در نمایشگاه خودروی سئول کره جنوبی برای اولین بار معرفی شد. این خودرو که پسوند G4 را یدک میکشد، بهعنوان پرچمدار محصولات شرکت خودروسازی سانگیانگ کره جنوبی به شمار میرود و از بدنه و شاسی تقویتشده با قابلیت انعطاف بالا بهره میبرد تا همزمان با مقاومت بالا، وزن بسیار مناسبی داشته باشد.
طراحی نسل جدید خودروی رکستون بر پایه پلتفرم LIV-2 این شرکت است که در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد. چهرهی نسل جدید این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای همکلاس از برندهای دیگر، همچنان بسیار ساده و قدیمی به نظر میرسد؛ اما در مقایسه با نسل پیشین خود، گامی بزرگ برای این خودرو و شرکت سانگیانگ محسوب میشود.
در مجموع، طراحی نسل جدید سانگیانگ حرف چندانی برای گفتن ندارد؛ اما ابعاد بزرگ و راحتی فراهم میکند. این خودرو دارای طول ۴.۸ متر و ارتفاع ۱.۸ متر است که در مقایسه با رقبای همقیمت در بازار جهانی، بزرگتر است.
داخل کابین نیز طراحی خلاقانهای دیده نمیشود و مشابهت زیادی با محصولات اروپایی دارد. در بخش داشبورد چند المان افقی به کار رفته و صفحه نمایش لمسی ۹.۲ اینچی نیز در وسط داشبورد قرار گرفته است. از جمله دیگر ویژگیها و امکانات رفاهی این خودرو میتوان به هماهنگی با اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم مسیریابی، دوربین ۳۶۰ درجه، ۱۰ اسپیکر باکیفیت، سیستم قفل اتوماتیک لمسی اشاره کرد. بدین ترتیب با دور شدن راننده از خودرو و قرار داشتن کلید هوشمند در جیب وی، خودرو بهصورت اتوماتیک قفل میشود. شاید از نظر ظاهری داخل کابین نیز چندان جذاب نباشد؛ اما کیفیت مواد بهکاررفته در کابین بسیار خوب و چشمگیر است.
مدلی که در ایران توسط رامک خودرو ارائه خواهد شد، به پیشرانهی ۲.۲ لیتری GDi با قدرت ۲۲۰ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است. وظیفهی انتقال نیرومحرکه تولیدی توسط پیشرانه، بر عهدهی جعبهدندهی ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک خواهد بود. به احتمال فراوان نسخهی دنده اتوماتیک و دو دیفرانسیل این خودرو در ایران عرضه خواهد شد.
رامک خودرو قیمت نهایی رکستون G4 را اعلام نکرده است؛ اما بر اساس شنیدهها، این خودروی جدید کرهای بازار ایران در محدودهی قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان و برای رقابت با سانتافه، راو4 و سورنتو ارائه خواهد شد.
نظرات