برای درک زبان طراحی متفاوت محصولات آیندهی لکسوس، کافی است به مدلهای فعلی و طرحهای مفهومی این شرکت، در مقایسهی آن با مدلهای تولیدی دیگر برندهای لوکس جهان پرداخت.
درحالیکه شرکتهای بزرگ آلمانی خودروهای زیبا و قابل قبولی تولید میکنند، محصولات لکسوس بهعنوان برند لوکس و زیرمجموعهی تویوتا، بهخصوص با وجود جلوپنجرهی جدید که در مدلهای LC 500 و مدل مفهومی LF-1 دیده میشود، طراحی تهاجمی، جسورانه و بسیار متفاوتی دارند. مقامات لکسوس در کنار آگاه بودن از جذاب نبودن این زبان طراحی برای همه، معتقدند که محصولات جدید این شرکت، طرفداران واقعی لکسوس را راضی میکنند.
جف برکن، مدیرکل لکسوسریال در یک مصاحبه با وبسایت Carbuzz گفت:
تعداد زیادی از مشتریان قدیمی لکسوس، زبان طراحی جدید را دوقطبی میدانند.در واقع در طی تماسهای تلفنی زیادی که تا ۴۵ دقیقه هم طول میکشد، مشتریان وفادار ما در مورد طراحی جدید اظهار ناامیدی کردهاند.
برکن اقرار میکند که شاید طراحی آیندهنگرانه و متفاوت لکسوس، باعث جدایی برخی از مشتریان قدیمی این شرکت شود (بیشتر این مشتریان در محدودهی سنی میانسال و بالاتر هستند)؛ اما همچنین وی اشاره میکند برای جذب مشتریان بیشتر، مقامات لکسوس این خطر را پذیرفتهاند.
مدلهای تولیدی و مفهومی جدید لکسوس، طراحی بسیار متفاوتی و جسورانهای به خود گرفتهاند. مدل مفهومی LF-1 Limitless که در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ معرفی شد، درواقع نسخهی بزرگی از جلوپنجرهی جدید لکسوس را به همراه چراغهای LED باریک در عقب به نمایش گذاشته است. از طرفی با رونمایی از مدل مفهومی UX، وجود زبان طراحی جدید لکسوس در کوچکترین کراساورهای این شرکت هم تأیید شده است.
تیم مهندسی لکسوس، برای هر مدل تولیدی این شرکت جلوپنجرهی مشبک متفاوتی طراحی کرده که برای ساخت هر کدام از آنها زمان زیادی صرف شده است. بهعنوان مثال، برای ساخت جلوپنجرهی مدل LS ابتدا طراح تیم مهندسی لکسوس، ۶ ماه زمان نیاز داشت تا انحنای تکتک ۵۰۰۰ قطعه موجود در جلوپنجره را تنظیم کند. در پایان روند پولیش و بهینهسازی آن، با دست و ابزارهای صنعتی انجام شد.
به هر حال این جلوپنجره بهعنوان امضای رسمی محصولات لکسوس شناخته میشود. به نظر میرسد که مقامات این برند لوکس تصمیم دارند مشتریان جوان و جدید را با مشتریان قدیمی که سلیقهی متفاوتی دارند، تعویض کنند.