تسلا مدل S P100D تنها خودروی مسابقات اتومبیلرانی EPCS
سری مسابقات خودروهای برقی (EPCS) برای اولین فصل خود در سال ۲۰۱۸، از فدارسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) تأییدیه رسمی دریافت کرد. تمام تیمهای شرکتکننده در فصل اول، از نسخهی مسابقهای تسلا مدل S کد P100D استفاده خواهند کرد که اخیراً در تستهای تصادف فدراسیون جهانی اتومبیلرانی تأیید شد.
تسلا مدل S P100D که با حالت رانندگی «شگفتآور» در تستهای سرعت وبسایت موتورترند، در زمان ۲.۲۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید، بهزودی در دنیای اتومبیلرانی نیز فرصت عرض اندام پیدا میکند. در اولین فصل از مسابقات EPCS، حداکثر ۱۰ تیم و ۲۰ راننده در ۳ مرحلهی زمانگیری و دو مرحله مسابقه به مسافت ۶۰ کیلومتر به رقابت میپردازند. پس از پایان مسابقات، دو رانندهی برتر و دو راننده با رأی تماشاچیان، برای کسب ۳ امتیاز بیشتر، در چند مرحله مسابقهی دریفت رقابت خواهند کرد.
نسخهی مسابقهای تسلا مدل S P100D با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی، در مقایسه با نسخهی استاندارد، حدود ۵۰۰ کیلوگرم سبکتر است و بهمنظور تولید ۷۷۸ اسب بخار قدرت و ۹۹۵ نیوتنمتر گشتاور ارتقاء داده شده تا در زمان ۲.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. از دیگر تغییرات نسخهی مسابقهای تسلا مدل S P100D میتوان به کیت بدنهی آیرودینامک، تایرهای سفارشی برند پیرلی، ترمزهای برند الکون (Alcon)، سیستم تعلیق بهینهشدهی مسابقهای و پنلهای سفارشی بدنه اشاره کرد.
برای حفظ رویکرد بینالمللی مسابقت EPCS، برگزار کنندگان به دنبال جذب سه تیم از اروپا، سه تیم آمریکایی، دو تیم از آسیا و دو تیم از دیگر کشورهای جهان هستند. از رانندگان معروفی که حضور آنها در این سری مسابقات تأیید شده است، میتوان به آلیس پاول، دانی کلوس، تام کرونل، تام انسلو-کول، ریکاردو تیکسیرا و الیور وب اشاره کد.
علاوه بر مسابقات EPCS، رقابتهای جگوار I-Pace eTrophy نیز با حمایت فدارسیون جهانی اتومبیلرانی و فرمول E برگزار خواهد شد. شاید با ورود دیگر برندها در مسابقات خودروهای برقی، این رقابتها جذابیت بیشتری داشته باشد.
نظرات