همانند سری گذشته، ۵ ویژگی جالب پورشه 918 اسپایدر شامل طراحی و آیرودینامیک، شاسی، صدا، قوای فنی و رکوردهای خودرو بررسی میشود. ابتدا باید گفت، همانطور که انتظار میرفت انسل الگورت جوان که در فیلم بیبی درایور پشت فرمان سوبارو ایمپرتزا قرمز رنگ مانور میداد، اطلاعات محدودی از دنیای خودرو دارد و حداقل هنرنمایی وی و رانندگی با سوبارو را مدیون جادوی سینما و هالیوود است. مشخص نیست که گفتگوی بین الگورت و کن از پیش تعیین شده است یا نه ولی چندان جذاب بهنظر نمیرسد.
۵- طراحی بدنه و آیرودینامیک
این ویدئوی تبلیغاتی جالب با توضیح کن در مورد طراحی بدنه وآیرودینامیک 918 شروع میشود. کن میگوید:
نمای جلوی 918 بسیار تهاجمی بوده که یادآور زبان طراحی پورشه است. طراحی 918 در کلاس اسپرت و سوپراسپرت قرار میگیرد.
الگورت در پاسخ میگوید:
چیزی که در مورد این خودرو دوست دارم، سوپراسپرت بودن آن در عین حس طراحی کلاسیک آن است؛ اصلاً به خودروهای مدرن عجیب و غریب شباهت ندارد.
کن در تأیید گفتهی الگورت به توضیح فیبرکربن بودن بخشهایی از 918 شامل سقف، آینههای بغل، بالهی عقب و رینگهای منیزیمی و صرفهجویی ۴۱ کیلوگرمی در وزن میپردازد. در ادامه کن بالهی عقب 918 را پایین میدهد که لبخند الگورت و تعبیر خودنمایی جالب و تقریباً عادی در سنوسال وی را به دنبال دارد.
۴- شاسی سبکوزن و مسابقهای
کن اضافه میکند که بخش زیادی از بدنه فیبرکربن است. الگورت محو نمای فیبرکربن و رنگ آن شده است؛ چیزی که اشاره میکند فقط در بازیهای ویدئویی آن را تجربه کرده است. صحبتهای کن و الگورت به موتورمیانی بودن 918 و محل قرارگیری پیشرانه و اگزوزها میرسد. کن 918 اسپایدر را به عنوان فنیترین خودروی جادهای که میتوان خرید، توصیف میکند. الگورت پشت فرمان مینشیند که خیلی زود دکمهی قرمز رنگ پرفورمنس 918 توجه ولی را جلب میکند که کن به توضیح عملکرد آن میپردازد.
۳- صدا
اگر فیلم سینمایی بیبی درایور را دیده باشید، حتماً اطلاع دارید که موزیک بخش مهمی از زندگی رانندهی اصلی فیلم را تشکیل میداد. الگورت به بهانهی همین مورد، ابتدا در مورد سیستم صوتی 918 سؤال میکند. 918 اسپایدر از سیستم صوتی حرفهای دست ساز و آلمانی برند برمستر (Burmester) استفاده میکند که بدون شک جوابگوی نیازهای بیبی درایور خواهد بود.
خوشبختانه کن به سیستم صوتی اصلی 918 که در پشت سر راننده قرار دارد اشاره میکند و سرانجام پیشرانهی هشت سیلندر V شکل تنفس طبیعی ۴.۶ لیتری با قدرت ۶۰۸ اسب بخار استارت میخورد. شاید 918 در برابر برادر بزرگتر خود پورشه کاررا GT صدای جذابی نداشته باشد، ولی همیشه موزیک متن پیشرانهی V8 راضی کننده است.
۲- قوای فنی و سیستم پلاگین هیبرید
کن به توضیح قوانی فنی پورشه 918 اسپایدر که شامل یک پیشرانهی بنزینی V8 و دو موتور برقی هر کدام در یک محور با قدرت حدود ۱۲۳ در جلو و ۱۵۴ در عقب و شعاع حرکتی حدود ۱۹ کیلومتر (در حالت تمام برقی) میپردازد. ابرخودروی پورشه 918 در مجموع ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. 918 به لطف قوای فنی هیبرید علاوه بر مصرف سوخت کمتر، قدرت بیشتری هم تولید میکند.
۱- رکوردهای پورشه 918 اسپایدر
الگورت و کن در بخش پایانی این ویدئو در مورد رکورد پورشه 918 در جهنم سبز گفتگو میکنند. در سال ۲۰۱۳ بود که پورشه 918 اسپایدر با رانندگی مارک لیب، در زمان ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه یک دور پیست نوربرگرینگ را طی کرد تا اولین خودروی تردد جادهای باشد که زمانی کمتر از ۷ دقیقه در این پیست ثبت میکند. در پایان اولین قسمت از فصل دوم سری «۵ ویژگی خارقالعاده» خودروهای پورشه، الگورت پشت فرمان 918 مینشیند و با تجربهی چند دونات با این ابرخودروی آلمانی که فقط ۹۱۸ دستگاه از آن تولید شده است، خداحافظی میکند.
از شما دعوت میکنیم خوانندهی نقد فیلم سینمایی بیبی داریور در وبسایت زومجی باشید. گفتگوی ۸ دقیقهای لارز کن و انسل الگورت در ادامه آورده شده است.
نظرات