فراری 488 پیستا (Pista به معنی پیست در زبان ایتالیایی) با گذراندن چند جلسه تمرین طاقتفرسا در باشگاه اختصاصی فراری در مقایسه با 488 GTB، حدود ۹۰ کیلوگرم کاهش وزن دارد. پیستا با وزن کلی ۱۲۸۰ کیلوگرم، فرصت استثنایی تیونینگ ویژه را در اختیار تیم مهندسی فراری قرار داده است. فراری 488 پیستا در کنار کاهش وزن، روتین افزایش قدرت تا ۵۰ اسب بخار را انتخاب کرده است؛ در حقیقت 488 پیستا با قدرت ۷۱۱ اسب بخار، بیشترین افزایش قدرت پیشرانه در خانوادهی محصولات سری ویژهی فراری را دارد. پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل ۳.۹ لیتری که به دو توروبوشارژر مجهز است و عنوان پرقدرتترین پیشرانهی V8 فراری را یدک میکشد، ۱۰ نیوتنمتر گشتاور بیشتر از 488 GTB در اختیار گرفته است تا در مجموع ۷۷۰ نیوتنمتر گشتاور در اختیار سوپراسپرت زیبای پیستا باشد.
اما این عملکرد فنی فراری 488 پیستا است که برای سلطان فعلی جهنم سبز و تیم مهندسی پورشه مهم است. پیستا با نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت در مدتزمان ۲.۸۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۷.۶ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. مدل 488 GTB در مقایسه با پیستا، در تست صفر تا ۱۰۰ و صفر تا ۲۰۰ به ۳ و ۸.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر به سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
تیم مهندسی فراری با استفاده از دانش و فناوری موجود در خودروهای مسابقهای 488 GTE و 488 Challenge که در رقابتهای استقامتی (WEC) فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) شرکت دارند، نیروی روبهپایین (داونفورس) 488 پیستا را در مقایسه با 488 GTB حدود ۲۰ درصد افزایش داده است. علاوه بر این، پیستا موزیک متن قویتری در تمام دور موتورها مینوازد.
فراری پیستا بهعنوان رقیب سرسخت پورشه 911 GT2 RS در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته خواهد شد.