بهترین خودروهای مسابقهای در تاریخ پورشه
جایگاه پنجم به پورشه 911GT1 سال ۱۹۹۵ میرسد که با آئرودینامیک فوقالعاده و پیشرانه ۳.۲ لیتری مجهز به دو توربوشارژ برجسته شده است. پورشه تنها ۲۱ دستگاه از این خودروی ارزشمند تولید کرد و در سال ۱۹۹۸ با یکی از آنها عنوان قهرمان مسابقات لمانز شد.
جایگاه بعدی متعلق به کاررا 904GTS با ۱۰۰ نسخه تولیدشده است. این اولین خودرو در تاریخ خودروساز اشتوتگارت است که از نام GTS استفاده میکند. ترکیب شاسی فولادی با ساختار فایبرگلاس، بهطور همزمان این خودرو را بسیار مستحکم و سبک میسازد. قدرت خودرو از یک پیشرانه ۶ سیلندر با ۱۸۰ اسب بخار تأمین میشود که با جعبهدنده ۵ سرعته هماهنگ شده است.
سومین خودرو پورشه 917KH است؛ در دهه ۱۹۷۰ پورشه اولین پیروزی خود در سری مسابقات لمانز را با 917 ثبت کرد. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه بوکسر ۴ لیتری ۱۲ سیلندر مجهز به سیستم هواخنک با ۶۰۰ اسب بخار قرار دارد. با توجه به وزن کم آن که تنها حدود ۸۰۰ کیلوگرم است، خودروی پورشه 917 توانست با موفقیت به سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ اما همانطور که بل در ویدئو میگوید، خودرو در همین سرعت باقی ماند.
پورشه 962C متعلق به دهه ۸۰ میلادی در جایگاه دوم قرار میگیرد؛ اما در واقع خودروی مسابقهای پورشه مورد علاقه بل است. در ویدئو بل به اشتباه حجم پیشرانه را ۳.۲ لیتر میگوید؛ اما در حقیقت پیشرانه با حجم ۳ لیتری تولید شده است.
در این میان تنها یک خودرو وجود دارد که میتواند جایگاه نخست بهترین پورشه را به دست آورد و آن هم پورشه 550 اسپایدر است؛ خودرویی زیبا، کاملا آلومینیومی، همراه با پیشرانه کوچک. قابلیت رانندگی آسان و در عین حال سادگی طراحی از ویژگیهای این خودرو به شمار میرود
نظرات