نسخه نوربرگرینگ آلفارومئو جولیا و استلویو معرفی شد
در سپتامبر ۲۰۱۶، آلفا رومئو جولیا کوادریفوگلیو با سرعت ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه توانست رکورد زمانی پیست نوربرگرینگ آلمان را در کلاس خودروهای سدان به دست آورد. البته این رکورد شکسته شد و اواخر سال گذشته توسط جگوار با خودروی XE SV پراجکت 8، در هفت دقیقه و ۲۱ ثانیه بهبود یافت. اما این موضوع باعث نشد آلفا رومئو دست از تلاش بردارد و تمام توان خود را برای بهبود آلفا جولیا به کار گرفت.
خودروهای ایتالیایی تلاش می کنند مثل کراساور استلویو کوادریفوگلیو، رکورددار نوربرگرینگ باشند. آلفا رومئو استلویو کوادریفوگلیو توانست سپتامبر سال گذشته رکورد سریعترین خودروی شاسیبلند جادهای را با ۷ دقیقه و ۵۱.۷ ثانیه به دست آورد تا عملکرد دیدنی خود را به رخ رقبا بکشد.
حالا آلفا رومئو دو نسخه ویژه از خودروهای جولیا و استلویو را با نام «نسخه نوربرگرینگ» و لوگوی «NRING» تولید میکند؛ تولید هر دو نسخه ویژه به ۱۰۸ دستگاه محدود میشود تا اشاره جالبی به سالگرد تأسیس این برند ایتالیایی داشته باشد. برند معروف گروه خودروسازی فیات کرایسلر برای تمایز این دو مدل از نسخه معمولی، آنها را با رنگ منحصربهفرد خاکستری سیرکویتو (Circuito) رنگآمیزی میکند و برای پوشش آینههای جانبی، آرم جلو و پادریها از فیبر کربن بهره میگیرد. پنجرههای رنگی، کنترل کروز فعال همراه با بلندگوهای هارمن کاردون و سیستم اطلاعاتی و سرگرمی ۸.۸ اینچی نیز بخشی از این تفاوتها هستند.
آلفا رومئو برای اولین بار در نسخه نوربرگرینگ سدان اسپرت جولیا کوادریفوگلیو از سقف کربنی ساده استفاده میکند. پادری کف ساخت موپار با آرم قرمز، تزئینات کربنی بیشتر برای کابین، صندلی اسپارکو (Sparco) و ترمز کربنی سرامیکی استاندارد از جمله امکانات جدید آلفا رومئو جولیا کوادریفوگلیو هستند. پیشرانه ۲.۹ لیتری خورجینی ۶ سیلندر بیتوربو تغییر چندانی ندارد که البته نیاز به تغییر نداشت.
خبرهای دیگری نیز در راه است و آلفا رومئو جولیا ولوسی به نسخه توریسموی بینالمللی (Turismo internazionale) ارتقاء مییابد که با رنگ قرمز مسابقهای انحصاری این مدل تزئین میشود. این مدل اساسا بهعنوان ردهی پایینتر از مدل کوادریفوگلیو مطرح است و با ترکیبی از تغییرات مانند سقف سیاه، رینگهای ۱۹ اینچی پنج پره و جزئیات کربنی ساخت موپار ارائه خواهد شد.
خودروی جولیا سوپر نیز مجهز به پکیج لوکس با فضای داخلی مزینشده با چرم بژ و و تزئینات ظریفی از چوب بلوط واقعی ارائه میشود. از دیگر تغییرات این مدل میتوان به رینگهای ۱۸ اینچی همراه با کالیبرهای ترمز سیاهرنگ اشاره کرد.
کسانی که به خودروهای شاسیبلند علاقه دارند باید بدانند که پکیج عملکردی جدیدی نیز برای مدل آلفا رومئو استلویو سوپر وجود دارد؛ پکیج جدید استلویو سوپر از سیستم تعلیق فعال آلفا، دیفرانسیل مکانیکی قفل اتوماتیک (خود قفلشونده) و دسته تعویض دنده ساختهشده از آلومینیوم خالص بهره میگیرد.
آخرین خبر در مورد آلفا رومئو 4C است که با مدلهای کامپتیزیون کوپه (Competizione Coupe) و ایتالیا اسپایدر (Italia Spider) بهروزرسانی میشود؛ پیشرانه ۱.۲ لیتری هر دو مدل خودرو قادر است ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند. مدل کوپه به رنگ خاکستری و مدل اسپایدر به رنگ آبی میسانو مزین میشود و تولید هر دو خودرو به ۱۰۸ دستگاه محدود خواهد شد. هر دو با مجموعهای از تغییرات ظاهری در داخل و خارج همراه هستند که با لیستی جامع از تجهیزات استاندارد، شامل اگزوز تیتانیوم آکراپوویچ (Akrapovic) و تزئینات کربنی ارائه میشوند.
همه این خودروهای ساخت آلفا رومئو بهزودی (از اواسط اسفندماه ۹۶) در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ نمایش داده خواهند شد.
نظرات