مرسدس بنز E63 S با تیونینگ برابوس معرفی شد
با نزدیک شدن به آغاز نمایشگاه خودروی ژنو، تیونرهای معروف اروپایی مانند ABT، Startech و حالا برابوس، از جدیدترین محصولات خود رونمایی میکنند. برابوس (Brabus) به عنوان یکی از شرکتهای تیونینگ اختصاصی مرسدسبنز، فعالیت میکند و مدتی قبل، از مدل پرقدرت سدان و استیشن لوکس مرسدس AMG E63 S پردهبرداری کرد. همانطور که انتظار میرود، همیشه باید اعداد چندرقمی را در کنار محصولات برابوس دید. حالا تیم مهندسی این شرکت با انتخاب مدل E63 S و اضافه کردن جادوی برابوس به پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری و دوتوربوشارژر آن، این سدان لوکس را به یک سوپراسپرت پرقدرت تبدیل کرده است.
حاصل کار برابوس، افزایش قدرت تا ۱۸۶ اسب بخار و رسیدن به ۷۸۹ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۷۰۰ است. علاوه بر این، بهینهسازی دوتوربوشارژر نیز بی نصیب نماندهاند و در رسیدن گشتاور به ۱۰۰۰ نیوتنمتر (۱۰۰ نیوتنمتر افزایش) که از دور موتور ۳۶۰۰ در دسترس است، نقش مهمی داشتهاند. E63 S با رفتن به باشگاه اختصاصی برابوس، حالا برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، فقط به ۳ ثانیه نیاز دارد که در مقایسه با مدل استاندارد، حدود ۰.۴ ثانیه سریعتر است.
مدل استیشن E63 نیز با استفاده از تجهیزات برابوس، به دلیل وزن بیشتر در زمان ۳.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد تا طرفداران خودروهای استیشن و جادارتر هم انتخاب مناسبی پیش رو داشته باشند. نهایت سرعت هیولاهای جدید برابوس، همانند مدلهای استاندارد بهصورت الکترونیکی به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ با این حال تیم مهندسی این شرکت، نوید سرعت بیشتری برای هر دو مدل سدان و استیشن داده است.
معمولاً تغییرات برابوس فقط در پیشرانه و قوای فنی خلاصه نمیشود و آیرودینامیک هر مدل نیز بهبود پیدا میکند. E63 S نیز استثنا نیست و در بدنهی خود، بخشهای آیرودینامیک جدید از جنس فیبرکربن که آزمون سخت تونل باد را پشت سر گذاشتهاند، دریافت کرده است. این پنلها و اجزای آیرودینامیک در رنگهای مات و براق در دسترس هستند. از دیگر اضافات برابوس به E63 S میتوان به رینگهای سفارشی با اندازههای مختلف (حداکثر ۲۱ اینچ)، سیستم اگزوز فولاد ضدزنگ و تزئینات همیشگی در کابین و فضای داخلی اشاره کرد.
قیمت این مدل پرقدرت بهصورت رسمی اعلام نشده است، ولی فقط چندروز به نمایش عمومی آن در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ باقی مانده است.
نظرات