همکاری ویمو و جگوار برای مدل خودران I-Pace
ویمو (Waymo) در سال جاری میلادی سرویس خودروی خودران خود را برای عموم مردم در ایالت آریزونای آمریکا راهاندازی میکند و به نظر میرسد بسیاری از مسافرانی که در تستهای اولیه شرکت کردهاند راضی هستند؛ اگر ویدیو تبلیغاتی کوتاه ویمو را دیده باشید، باید از تلاش این شرکت برای ارائه خودروی خودران و فناوری آیندهمحور تشکر کنید. امروز دسترسی به آینده لوکس و پر از رفاه دیگر عجیب به نظر نمیرسد و پیشبینی میشود که در دنیای فردا، دیگر انسانها رانندگی نخواهند کرد. با اعلام مشارکت ویمو و جگوار برای استفاده از شاسیبلند الکتریکی جگوار I-Pace بهعنوان ناوگان خودران، میتوان خبر از روزهای خوبی داد.
این دو شرکت تصمیم دارند ناوگانی شامل بیش از ۲۰ هزار دستگاه خودروی کاملا الکتریکی و خودران جگوار I-Pace را وارد عرصه خدمات عمومی کنند که پیشبینی میشود بتوانند روزانه به یک میلیون نفر خدمات سواری ارائه دهند. جان کرافکیک، مدیر عامل ویمو، ناوگان اضافهشده را بهعنوان اولین خودروهای شاسیبلند الکتریکی، خودران و لوکس در دنیا معرفی میکند.
اولین مدل پروتوتایپ شاسیبلند جگوار I-Pace در پایان سال جاری به فناوری خودران ویمو مجهز خواهد شد؛ اما اکثر کاربران برنامه کاربردی خدمات اشتراک سواری ویمو، تقریبا تا سال ۲۰۲۰ قادر به سوار شدن در خودروی مستقل جگوار نخواهند بود. ویمو همچنان به استفاده از ۶۰۰ نسخه هیبریدی کرایسلر پاسیفیکا (Pacifica) ادامه خواهد داد و شاسیبلند جگوار I-Pace بهعنوان یک گزینه ممتاز عمل خواهد کرد.
ویمو قصد دارد در درازمدت طیف گستردهای از وسایل نقلیه را در ناوگان خودران خود به کار بگیرد که شامل همه انواع خودرو از شاسیبلند لوکس گرفته تا مینیون و خودروهای کوچک میشود. جگوار I-Pace پس از مدلهایی از لکسوس RX، مینیون کرایسلر پاسیفیکا، کامیون خودران و نمونه اولیه فایرفلای (Firefly) ویمو بهعنوان آخرین پیشنهاد مطرح شده است.
کرافکیک در مراسم افتتاحیه نمایشگاه خودروی نیویورک گفت:
ما میخواهیم برای هر مسافر و هر سفر یک خودروی خودران بسازیم. هدف ما ایجاد باتجربهترین راننده در جهان است؛ مدل ما در ویمو، مانند یک شرکت خودروساز معمولی نیست. هدف بلندمدت ویمو همچنان افزایش و بهبود ایمنی خواهد بود.
اولین تست خودروی شاسیبلند خودران جگوار I-Pace در فونیکس برگزار خواهد شد. این سرویس در شعاع ۲۶۰ کیلومتر مربع رصد خواهد شد که در حدود یکششم اندازه منطقه شهری است و پس از آن، تا شعاع ۱۵۵۰ کیلومتر مربع افزایش خواهد یافت. مهندسان هر دو شرکت در فرآیند تولید شاسیبلند الکتریکی جگوار I-Pace، برای تکمیل فناوری خودران ویمو تلاش و همکاری خواهند کرد.
جدیدترین مدلهای I-Pace باید آزمون هشت میلیون کیلومتر را بگذارنند که در حال حاضر در جادههای عمومی شهرها و ایالتهایی نظیر میشیگان، سانفرانسیسکو، واشنگتن و آتلانتا ثبت شده است؛ این ارقام در کنار رقم جالب هشت میلیارد کیلومتر شبیهسازی قرار دارد که ویمو مجموع این دو فرآیند را سختترین و طولانیترین آزمون رانندگی در دنیا مینامد. این دو شرکت وعده دادهاند که با تولید خودروهای ایمنتر، زمان ارزشمند مردم را آزاد کنند و با استفاده از سرویس اشتراک سواری برای هر فرد، حملونقل را بهبود ببخشند.
نظرات