هیوندای توسان ۲۰۱۹ با فیسلیفت عرضه خواهد شد؛ اما در بحث فنی و پیشرانه نیز تغییراتی خواهد داشت. کرساور جدید بر خلاف مدل فعلی، امکان سفارش با پیشرانهی ۱.۶ لیتری ندارد و صرفا با قوای محرک تنفس طبیعی تولید خواهد شد. ارزانترین نسخه از توسان، دارای پیشرانهی ۲ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۶۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۴ نیوتنمتر خواهد بود که در زمان ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت توسان ۲۰۱۹ با پیشرانهی ۲ لیتری، ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
قویترین نسخهی توسان جدید، با پیشرانهی همیشگی در سالهای اخیر همراه شده که تنفس طبیعی است و با حجم ۲.۴ لیتر ارائه میشود. این مدل از توسان ۲۰۱۹، قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتنمتر تولید میکند تا در زمانی حدود ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت فراهم کند. شرایط این پیشرانه، تفاوت خاصی با نسخهی ۲۰۱۵ ندارد و احتمالا مصرف سوخت مشابهی دارد که در نتیجهی آن، میانگین مصرف ۹.۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.
توسان ۲۰۱۹، در همهی نسخهها از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته استفاده میکند. جلوپنجره این مدل، دارای گوشههای تیزتری نسبت به قبل است تا ظاهری اسپرت و جوانپسند داشته باشد.این بخش، پهن و شبیه به محصولات لکسوس به نظر میرسد؛ ضمن اینکه بهجای سه ردیف خط کروم در مدل فعلی، دارای ۴ ردیف است. شاید مهمترین تغییر ظاهری توسان جدید نسبت به مدل ۲۰۱۷، استفاده از چراغهای اسپرت باشد که با نوار LED به شکل L همراه هالوژنهای جذاب ارائه میشود. روی سپر جلو، دارای پیچیدگی کمتری است و چندان لوکس به نظر نمیرسد.
در نمای پشت، چراغهای اصلی کوچکتر شدهاند و کمی اسپرتتر هستند. هشداردهندههای جانبی هم بهجای سپر عقب، کمی بالاتر هستند. بدنهی توسان ۲۰۱۹ در قسمت پشت، تفاوت زیادی با مدل فعلی دارد و جایگاه بهتری برای پلاک فراهم میکند. در بخش پایین و اگزوزها نیز پوشش فلزی با نمای اسپرت استفاده شده است.
در فضای داخلی و در مقایسه با آنچه پیشتر دیدهایم، مدل جدید به محصولی کاملا جدید شباهت دارد. با تقلید از سبک طراحی خودروهای آلمانی، نمایشگر اصلی از میان داشبورد به لبهی بالایی منتقل شده است و مجرای هوای تهویه مطبوع، بهجای طرفین مانیتور در پایین آن دیده میشود. چیدمان کلیدهای مربوط به کنترل تهویه و سیستم سرگرمی نیز به پیرامون نمایشگر انتقال داده شده است. فرمان و کنسول میانی، تفاوت خاصی با نمونهی فعلی ندارند؛ اما در پنل پشت فرمان و قاب عقربهها، نمایی زیباتر با فریم فلزی به کار رفته است. کنار دستهدنده هم ترمز دستی الکترونیک به تجهیزات توسان اضافه خواهد شد.
مدیران هیوندای ادعا میکنند که توسان ۲۰۱۹، ایمنی بیشتری نسبت به مدل فعلی فراهم میکند. حتی در ارزانترین نسخه از توسان جدید، هشدار خروج از خط و سیستم جلوگیری از برخورد وجود خواهد داشت. در فهرست آپشنها هم ترمز خودکار، کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت، دید ۳۶۰ درجه، ورودی USB سرنشین عقب، روشنایی هوشمند با تغییر زاویه و شارژر بیسیم دیده میشود.
قیمت نهایی مدل جدید توسان هنوز اعلام نشده است؛ اما از پاییز امسال تولید خواهد شد. آستانهی قیمت توسان با پیشرانهی ۲ لیتر، احتمالا در محدودهی ۲۳ هزار دلار باقی خواهد ماند و نسخهی فولآپشن موسوم به مدل لیمیتد با پیشرانهی ۲.۴ لیتری و سیستم دودیفرانسیل، نزدیک به ۳۲ هزار دلار فروخته خواهد شد.
نظرات