فورد موستانگ کلاسیک ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد
همهی علاقهمندان دنیای خودرو، فورد موستانگ و بهخصوص مدل سال ۱۹۶۵ را بهعنوان شاهکاری کلاسیک میشناسند. این محصول شاخص در کلاس خودروهای پونی، مشتاقان بسیاری دارد. جالب است بدانید که این کلاس از سال ۱۹۶۴ در آمریکا با عرضهی فورد موستانگ معرفی شد. خودروهای این مجموعه بعد از جنگ جهانی دوم، رکورد فروش جهانی را شکستند؛ به این ترتیب کلاس پونی جایگاه ویژهای میان سایر رقبا پیدا کرد. فورد موستانگ ۱۹۶۵ بهعنوان اولین خودروی این کلاس، زیربنای طراحی نمونههای سفارشی موستانگ مثل باس 302، باس 429 و مک 1 است. همهی این مدلها توسط شرکت کلاسیک ریکرییشنز و با مجوز فورد بهصورت دستساز و از صفر بازسازی شدهاند.
شاید مشتریان ثروتمند به چیزی فراتر از نمونههای سفارشی فکر کنند و اینجا است که موستانگ ۱۹۶۵ با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار، گشتاوری در حدود ۱۴۰۰ نیوتنمتر و نام اختصاصی ویشس موستانگ وارد عرصه میشود. بازسازی و تقویت این خودرو از کیتهای بدنه تا فضای داخلی قرمز و پیشرانهی قدرتمند ۵.۲ لیتری فورد الومنیاتور توسط تیم تایملس کاستومز انجام شده است. این تغییرات تقریبا تمامی اجزای خودرو را شامل میشوند و به گزارش مقامات گاراژ اوتوتوپیا (جایی که ویشس نگهداری میشود)، تنها ستون A این خودرو دستنخورده باقی مانده است.
قدرت نهایی ویشس موستانگ بهصورت توربوشارژر و سوپرشارژر میسر میشود. پیشرانهی این خودرو در سرعتهای پایین و دور کم به کمک سوپرشارژر MP2300 TVS برند مگنوسن و در سرعتهای بالاتر به لطف توربوشارژرهای برند پریسیشن تقویت میشود. با وجود این قدرت حیرتانگیز و توانایی مختص پیست، شاهکار آمریکایی مجوز تردد در جاده دارد. سایر امکانات مثل سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته ترتیبی CG46 برند EMCO، کمکفنرهای برند رایدتک (Art Morrison Enterprises)، دیسکهای ترمز ۱۵.۵ اینچی و سرامیکی برمبو، ویشس را برای رقابت در پیست قویتر میکنند. مسلما استفاده از چنین تجهیزاتی ارزان نیست و شاهکار تایملس کاستومز، بیش از یک میلیون دلار قیمت دارد.