پیشتر در زومیت خبری مبنی بر توقف تولید خودروی افسانهای دوج وایپر منتشر کردیم که از برنامهی دوج برای کنار گذاشتن سوپراسپرت خود در سال ۲۰۱۷ حکایت داشت. وایپر را میتوان آخرین سوپراسپرتی دانست که همچنان روح خودروهای قدرتمند آمریکایی در آن وجود داشت و رقابت این خودرو در کنار نمونههای مدرن اروپایی همواره از جذابیت بالایی برخوردار بود. اما متاسفانه وایپر در چند سال اخیر هیچ گاه از اقبال عمومی برخوردار نشد و نتوانست فروش خوبی را تجربه کند. این مساله تا جایی پیش رفت که دوج مجبور به کاهش ۱۵ هزار دلاری این خودرو در سال ۲۰۱۴ شد و با توجه به اوضاع نابسامان کرایسلر، این شرکت تصمیم بر تولیدنکردن وایپر گرفت.
کنفرانس فیات کرایسلر در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۶ شاید جذابیت چندانی در برابر رقبای خود نداشت، اما سخنان سرجیو مارکیونه مدیر عامل این شرکت در خصوص احتمال تولید مجدد وایپر شوق حضار را برانگیخت. وی در این خصوص گفت:
با توجه به تغییر و توسعهی ساختار برند دوج، امکان تولید نسل جدید وایپر در آینده وجود دارد.
نکتهی مبهم در خصوص زمان عرضهی نسل جدید وایپر است که آیا این خودرو برای جایگزینی با نمونهی فعلی آماده خواهد شد یا وقفهای بین توقف تولید نسل فعلی و نسل آیندهی وایپر وجود خواهد داشت.
مارکیونه به کلی با فلسفهی محصولات تولیدی دوج به خصوص وایپر مخالف است و هیچ گاه علاقهای به تولید خودروهایی با پیشرانههای عظیم و قدرتمند نشان نداده است. به همین دلیل به احتمال فراوان اگر وایپر در آینده مجددا طراحی و تولید شود، با خودرویی دیفرانسیل عقب، کوچک و چابکی مشابه آلفارومئو مواجه خواهیم بود. با توجه به تاخیر ۶ ماههی عرضه خودروی دیفرانسیل عقب آلفارومئو جولیا و ارایه نشدن هرگونهی خودروی دیفرانسیل عقبی از این مجموعه، پیش از جولیا، نباید در آیندهی نزدیک در انتظار نسل جدید وایپر باشیم.
کلیهی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحهی Detroit Auto Show 2016 مشاهده کنید.