شاسی بلند مفهومی هیوندای گرندمستر رونمایی شد
هیوندای در حال آمادهسازی یک زبان طراحی جدید به نام «Sensuous Sportiness» برای مدلهای تولیدی خود در آینده است و پیش از این با ارائه خودروی مفهومی HDC-1 لوفیل روژ (HDC-1 Le Fil Rouge) در نمایشگاه خودرو ژنو، آغاز تغییرات را کلید زد. این خودروی مفهومی در نمایشگاه خودرو ژنو بهعنوان مدل کوپه و با ظاهری شبیه به سبک طراحی استون مارتین رونمایی شد. در حال حاضر خودروساز کرهای در خانه خود با محصول جدیدی به نمایشگاه خودرو بوسان آمده است؛ این بار هیوندای خودروی مفهومی HDC-2 را با نام استادبزرگ یا گرندمستر (Grandmaster) معرفی کرده است که در کلاس شاسیبلند جای میگیرد.
بهجز تصاویر معدودی از این خودروی مفهومی شاسیبلند، تقریبا اطلاعات و مشخصات خاصی از هیوندای گرندمستر وجود ندارد. البته حداقل چیزی که در حال حاضر از این شاسیبلند مفهومی میدانیم این است که هیچ ارتباطی بین نام خودرو و جوزف سدلر یا گرندمستر فلش (Grandmaster Flash)، موسیقیدان سبک هیپ هاپ وجود ندارد. در عوض به نظر میرسد که این نام جالب از بازی شطرنج گرفته شده باشد. با توجه به وبسایت ویکیپدیا در مورد گرندمستر، میتوان دریافت که این عنوانی است که فدراسیون جهانی شطرنج (FIDE) به قهرمانان جهانی این رشته اعطا میکند. درجه استادبزرگی یا گرندمستر، بالاترین عنوانی است که یک بازیکن شطرنج در دوران حرفهای خود میتواند به آن دست یابد.
طی مصاحبهای که حدود یک ماه پیش برگزار شد، لوک دانکروولک رئیس بخش طراحی هیوندای گفت:
خودروی مفهومی لوفیل روژ به عنوان «وزیر» در صفحه شطرنج زبان طراحی جدید هیوندای عمل خواهد کرد و خودروی مفهومی بعدی نقش «فیل» را ایفا میکند. این خودروی مفهومی بهعنوان پیشنمایشی از شاسیبلند فول سایزی عمل میکند که قرار است پس از نسخه ۶ صندلی سانتافه XL در سال آینده وارد بازار شود. این شاسیبلند بزرگ و هشت صندلی بهعنوان جانشین معنوی هیوندای وراکروز (Veracruz) عمل خواهد کرد و در حال حاضر برند پالیسید (Palisade) برای آن ثبت شده است.
خودروی شاسیبلند هیوندای پالیسید تنها محصول کره جنوبی در این کلاس طی سالهای آینده نخواهد بود، زیرا کیا تلوراید (Telluride) نیز در نسخه فول سایز وارد بازار خواهد شد. با توجه به تمایل مشتریان به کلاس کراساور و شاسیبلند در بازار جهانی خودرو، خودروسازان نیز طبق تمایل بازار محصولات خود را عرضه میکنند. در حال حاضر بیشترین حرکت به سمت محصولات شاسیبلند و کراساور در میان خودروسازان آسیایی مانند چین و کره جنوبی دیده میشود که جدیدترین خودروهای تولیدی خود را برای بازار اروپا و ایالات متحده آمریکا آماده میکنند.