نسخه کمیاب از مرسدس بنز SLR مک لارن 722S، حراج شد
ترکیب پیشرانهی قدرتمند و تولید محدود، همیشه احتمال تبدیل شدن خودرو به مدل کلاسیک را بالا میبرد. مرسدسبنز با همکاری مکلارن مدلی را خلق کرد که امروز پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال از تولید، برای خرید نمونهی دست دوم آن باید بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار پرداخت کرد.
722S رودستر، مدل روباز یا کروک گرندتورر خواستنی مرسدسبنز SLR مکلارن است که در سال ۲۰۰۹ با مشخصات فنی بالاتر از مدل استاندارد کوپه فقط در ۱۵۰ دستگاه تولید شد. یک دستگاه از این مدل زیبا مستقیماً توسط شرکت مرسدسبنز با قیمت یک میلیون و ۲۴۰ هزار یورو (حدود ۱.۴۵ میلیون دلار) برای فروش آگهی شده است. مدل SLR حاصل همکاری مستقیم مهندسان مرسدسبنز و مکلارن در ساخت یک خودروی گرندتورر پرقدرت بود. 722S بر اساس کوپهی مدل 722 Edition که از پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل ۵.۵ لیتری سوپرشارژ با قدرت ۶۴۱ اسب بخار استفاده میکرد، ساخته شد. برای مقایسهی بهتر باید ذکر شود که مدل استاندارد SLR با قدرت ۶۱۷ اسب بخار تولید میشد.
مرسدسبنز SLR مکلارن 722S با نهایت سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت، فقط در زمان ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که بر اساس استانداردهای سال ۲۰۰۹ یا حتی امروز، عملکرد بسیار قابل توجهی محسوب میشود. مدل فروشی مرسدسبنز که در حال حاضر در موزهی اشتوتگارت این برند آلمانی پارک شده است، با رنگ بدنهی خاکستری کریستال انتیمونی، چرم خشک سیاه رنگ کابین با دوختهای قرمز و تزئینات فراوان فیبرکربن خودنمایی میکند. این مدل بهخصوص، پس از پلاک شدن در سال ۲۰۰۹ مصادف با ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ و تجربهی دو مالک، ۲۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مسافت طی کرده است.
برخلاف رقبای اروپایی مانند فراری انزو و پورشه کاررا GT، مرسدس SLR مکلارن یک گرندتورر قدرتمند بود تا یک سوپراسپرت تهاجمی. گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک، دیسکهای ترمز سرامیک کربن، رینگهای ۱۹ اینچ، اسپلیتر بزرگتر جلو و دیفیوزر جدید عقب از ویژگیهای 722S در برابر مدل استاندارد است. از ۱۵۰ دستگاه تولیدی مرسدس SLR مکلارن 722S فقط ۲۴ دستگاه به بازار آمریکا رسید، بههمین خاطر احتمالاً بیشتر مشتریان این مدل تولید محدود و نادر از آمریکا باشند.
نظرات