پورشه 919Evo، رکورددار سریع‌ ترین خودروی نوربرگ‌ رینگ شد

شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
روز گذشته، مدل هیبرید و مسابقه‌ای پورشه 919Evo، سریع‌ترین زمان در تاریخ پیست نوربرگ‌رینگ را ثبت کرد.
تبلیغات

خودروی مسابقه‌ای LMP1 پورشه موسوم به 919 هیبرید از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. تیم پورشه با این خودرو در مسابقات استقامتی قهرمانی جهان (WEC) سه سال پیاپی قهرمان شد. پس از کناره‌گیری از فصل ۲۰۱۸ مسابقات WEC، مدل جدید 919Evo معرفی شد.

Porsche 919 Evo

تیمو برنهارد هدایت پورشه 919Evo را در پیست نوربرگ‌رینگ در اختیار گرفت تا سریع‌ترین دور تاریخ این پیست ثبت شود. قبل از ورود 919Evo به جهنم سبز، سریع‌ترین دور سال ۱۹۸۳ با رانندگی استفان بیلوف با زمان ۶ دقیقه و ۱۱.۱۳ ثانیه ثبت شده بود. بیلوف پشت فرمان پورشه 956C این زمان را ثبت کرده بود که حالا پس از گذشت ۳۵ سال، پورشه 919Evo با اختلاف قابل توجه این رکورد را درهم شکست. روز گذشته پورشه 919Evo در زمان ۵ دقیقه و ۲۴.۳۷۵ ثانیه، یک دور جهنم سبز را طی کرد و تاریخ‌ساز شد. اما این پایان کار نبود و برنهارد دوباره پشت فرمان هیولای هیبرید پورشه قرار گرفت تا زمان باورنکردنی ۵ دقیقه و ۱۹.۴۵۴ ثانیه، ۵۲ ثانیه سریع‌تر از رکورد سال ۱۹۸۳، ثبت شود.

Porsche 919 Evo
porsche 919 hybrid evo porsche 956 / پورشه 919 هیبرید اوو پورشه 956
porsche 919 hybrid evo porsche 956 / پورشه 919 هیبرید اوو پورشه 956
porsche 919 hybrid evo porsche 956 / پورشه 919 هیبرید اوو پورشه 956
porsche 919 hybrid evo porsche 956 / پورشه 919 هیبرید اوو پورشه 956

مهندسان پورشه مدل 919Evo را بدون درنظر گرفتن قوانین سفت و سخت مسابقات WEC و صرفاً جهت رکوردشکنی طراحی کرده‌اند. 919Evo در مقایسه با 919 هیبرید استاندارد مسابقات WEC حدود ۵۳ درصد داونفورس (نیروی رو به‌پایین) بیشتری تولید می‌کند. پورشه 919Evo با وزن کلی ۸۳۹ کیلوگرم، از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر V شکل ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۷۲۰ اسب بخار و موتور الکتریکی با قدرت ۴۴۰ اسب بخار استفاده می‌کند که در مقایسه با مدل 919 هیبرید قدرت بیشتر و ۳۹ کیلوگرم وزن کمتری دارد. پس از رکوردشنی این مدل در پیست اسپا و کنار زدن زمان خودروی فرمول یک مرسدس‌بنز لوئیس  همیلتون، حالا پورشه 919Evo با ثبت رکورد جدید در جهنم سبز، تاریخ‌ساز شد.

رکورد سال ۱۹۸۳ بیلوف در جریان مسابقات استقامت ۱۰۰۰ کیلومتر نوربرگ‌رینگ بود. بیلوف در آن دوران پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۲.۶۵ لیتری پورشه 956C با قدرت بیش از ۶۲۰ اسب بخار در اختیار داشت. ویدئوی دیدنی پورشه 919Evo در نوربرگ‌رینگ در ادامه قابل مشاهده است که دیدن آن را توصیه می‌کنیم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات