تعیین خط فرمول یک اتریش ۲۰۱۸؛ عملکرد عالی تیم مرسدس بنز
والتری بوتاس راننده فنلاندی تیم مرسدس بنز اولین پول پوزیشن خود در مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۸ را طی رقابت جایزه بزرگ اتریش بدست آورد. بوتاس که آخرینبار، در گرندپری ابوظبی به مقام نخست تعیین خط رسیده بود، با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳.۱۳۰ ثانیه در اتریش، رقابت امروز را از خط اول آغاز خواهد کرد. پس از بوتاس، همتیمی او لوئیس همیلتون با ۱۹ هزارم ثانیه اختلاف و ثبت زمان یک دقیقه و ۳.۱۴۹ ثانیه، در جایگاه دوم قرار گرفت تا تیم مرسدس بنز مدعی کسب عنوان قهرمانی گرندپری فرمول یک اتریش ۲۰۱۸ باشد.
همیلتون در اولین تلاش خود به علت سرعت زیاد در پیچ سوم مسیر، در جایگاه سوم و جلوتر از سباستین فتل قرار داشت، اما در Q3 بالاخره توانست رکورد خوبی ثبت کند و جایگاه دوم را به دست آورد. به این ترتیب تیم مرسدس بنز با موفقیت کامل پا به رقابت امروز خواهد گذاشت؛ البته تیم مرسدس بنز در دورهای تمرینی نیز نسبت به رانندگان سایر تیمها، عملکردی بهتری داشتند که باعث برتری آنها در دور تعیین خط فرمول یک اتریش شد.
با اینکه سباستین فتل در اولین تلاش Q3 خود اشتباه بزرگی مرتکب شد، اما سرانجام در مرحله نهایی توانست با پرش از جایگاه هفتم به سوم، جلوتر از همتیمی خود کیمی رایکونن قرار بگیرد. هرچند که با احتساب زمانگیری، فتل به مقام سوم در تعیین خط اتریش رسید، به دلیل سد کردن دور سریع کارلوس ساینز در Q3، سه رده جایگاهی جریمه شد؛ بنابراین او مسابقه را از جایگاه ششم، آغاز خواهد کرد. رانندگان فراری مسابقه امروز را با لاستیکهای التراسافت شروع خواهند کرد، که از آنها برای Q2 نیز بهره بردند؛ در حالی که همیلتون و بوتاس از تیم مرسدس بنز، با لاستیکهای سوپرسافت رقابت خود را شروع میکنند.
استبان اکن از تیم فورس ایندیا، پیر گسلی از تورو روسو، چارلز لکلرک از سائوبر، فرناندو آلونسو از تیم مکلارن، لانس استرول از تیم ویلیامز و استوفل وندورن از تیم مکلارن در رتبه یازدهم تا شانزدهم قرار گرفتند. لکلرک پس از نقص فنی در جعبه دنده خودرو و برخورد با کربها و آسیب زدن به باله خودرویش، پنج رده پنالتی دریافت کرد؛ به این معنی که در رقابت اصلی فرمول یک امروز، لکلرک از جایگاه هیجدهم استارت خواهد زد.
لانس استرول نیز که برای اولین بار از گرندپری آذربایجان نتوانسته بود در Q2 رقابت کند، این بار عملکرد نسبتا خوبی داشت و به جایگاه ۱۵ بسنده کرد. در لحظات پایانی هنگامی که آلونسو داشت بیشترین فشار ممکن را به خودرویش وارد میکرد، در سکتور آخر کنترل خودرویش را از دست داد و از پیست خارج شد، که باعث آسیب دیدن بال جلویش شد.
سرجیو پرز از تیم فورس ایندیا، سرگئی سیروتکین از تیم ویلیامز، برندون هارتلی از تیم تورو روسو و مارکوس اریکسون از تیم سائوبر نیز در جایگاه هفدهم تا بیستم قرار گرفتند. نکته جالب پیامهای رادیویی پرز هندوراسی و نگرانی از مشکلات مربوط به بازیابی انرژی خودرویش بود که احتمالا توانایی او را در سرعتگیری محدود میکرد.
به این ترتیب دور تعیین خط گرندپری فرمول یک اتریش با موفقیت کامل برای تیم مرسدس بنز همراه شد و تیم فراری نیز با تمام قوا به دنبال کسب عنوان در رقابت اصلی است. ناکامی رانندههای تیم ردبول اتریش نیز برای کسب جایگاه مناسب در دور تعیین خط در خانه، میتواند عامل خوبی برای داغتر شدن رقابت اصلی امروز در گرندپری فرمول یک اتریش باشد.
تعیین خط گرندپری فرمول یک اتریش ۲۰۱۸
نظرات