دوج چلنجر SRT هلکت ۲۰۱۹ با ۸۰۰ اسب بخار، معرفی شد
روز گذشته دوج از مدلهای ۲۰۱۹ چلنجر و چلنجر SRT هلکت رونمایی کرد. این مدلها برای سال ۲۰۱۹ تغییرات گستردهای دیدهاند و میتوان آنها را قویترین و سریعترین ماسل کارهای موجود در بازار دانست. همچنین نام مدل جدید چلنجر SRT هلکت RED EYE است. مدل جدید دوج SRT هلکت RED EYE به یک پیشرانهی هشت سیلندر V شکل مجهز است که این پیشرانهی سودر شارژردار میتواند ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۸ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. بنابراین مشاهده میکنید که این پشرانه از لحاظ قدرت تولیدی برابر با پیشرانهی ۶.۲ لیتری هشت سیلندر دوج چلنجر دیمان است. انتقال نیرو نیز همانند مدل قبلی هلکت و دوج دیمان توسط یک جعبه دندهی هشت سرعتهی خودکار به چرخهای عقب انجام میشود که البته سیستم مبدل گشتاور آن ارتقا یافته است و میتواند ۱۸ درصد گشتاور بیشتری را انتقال دهد. به گفتهی دوج پیشرانهی هشت سیلندر این خودرو به ۲۵ قطعهی ارتقا یافته مجهز شده است که این قطعات شامل سوپر شارژر بزرگتر، دسته شاتونها و پیستونهای تقویت شده، میل سوپاپهای مسابقهای، سیستم سوخت رسانی و سیستم روغنکاری ارتقا یافته میشود.
همچنین گفته شده است که حجم سوپر شارژر دوج SRT هلکت RED EYE به ۲.۷ لیتر افزایش یافته است که از این نظر این سوپر شارژر بزرگترین سوپر شارژر استاندارد کارخانه در جهان به شمار میرود. فشار تولیدی این سوپر شارژر نیز از ۱۱.۶ PSI قبلی به ۱۴.۵ PSI افزایش پیدا کرده است. ضمن اینکه حداکثر دورموتور قابل دستیابی نیز از ۶۵۰۰ دور به ۶۲۰۰ دور بر دقیقه کاهش پیدا کرده است. دوج SRT هلکت RED EYE جدید دارای تواناییهای حرکتی قابل توجهی است به طوری که این خودرو میتواند در ۳.۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت است. همچنین این ماسل کار قدرتمند آمریکایی میتواند مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۰.۸ ثانیه و با حداکثر سرعت ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت طی کند که از این نظر در رقابت درگ تنها ۱.۱۵ ثانیه از مدل دیمان کندتر است.
جالب است بدانید که در حالت تخته گاز مصرف سوخت این خودرو ۵.۴ لیتر در دقیقه است و به این ترتیب میتواند در عرض ۱۱ دقیق باک بنزین خود را به اتمام برساند. با این وجود اما در صورتی که با این خودرو به صورت عادی رانندگی شود مصرف سوخت آن ۱۰.۶ لیتر در سیکل ترکیبی خواهد بود. دوج چلنجر RED EYE را باید قویترین مدل چلنجر SRT هلکت دانست و در ضمن قرار نیست این مدل جایگزین نسخهی SRT علکت شود بلکه قرار است در کنار آن به تولید برسد و دوج همچنان به تولید SRT هلکت با قدرت ۷۱۷ اسب بخار و گشتاور ۸۹۰ نیوتون متر ادامه خواهد داد.
طراحی کاپوت این خودرو نیز بسیار جالب است و شاهد بکارگیری یک درب کاپوت جدید با سه ورودی هوا هستیم که یادآور مدلهای دههی ۶۰ و ۷۰ دوج است که از این مدلها باید از مدل ۱۹۷۰ دامارت و ۱۹۷۱ دیمان اشاره کرد. برای سال ۲۰۱۹ دوج مدلهای دیگری از چلنجر را با نامهای SRT هلکت و RT اسکات پک روانهی بازار خواهد کرد که این مدلها دارای کیت بدنهی جدید هستند. عرض هردوی این مدلها ۳.۵ اینچ در مقایسه با مدل سال گذشته افزایش پیدا کرده است و یک بالهی عقب مشکی رنگ نیز بر روی آنها نصب شده است. دوج SRT هلکت ۲۰۱۹ همچنین به رینگهای جدید با قطر ۲۰ اینچ مجهز شده است که دارای وزن کمی هستند و روی آنها تایرهای پیرلی P ZERO با پهنای ۳۰۵ میلیمتر نصب شده است. تولید مدلهای جدید هلکت به زودی در کارخانهی دوج در برامپتون آغاز خواهد شد. گفته شده است که تولید این مدلها از پاییز آغاز و از اواخار سال جاری وارد بازار خواهند شد.
در پایان می توانید گالری تصاویر و ویدیوی تبلیغی از این خودروی قدرتمند آمریکایی را مشاهده کنید.
نظرات