لندرور دیفندر با تیونینگ آرس دیزاین معرفی شد
با توجه به نیاز همیشگی طرفداران آفرود به قدرت پیشرانه و تجهیزات اضافی، تیونینگ خودرو در کلاس شاسیبلند، متداول است. این موضوع باعث میشود تا همواره محصولاتی قدرتمند و جذاب پا به بازار خودرو بگذارند. طراح ایتالیایی آرس دیزاین (Ares Design)، در حال انجام بزرگترین و بحثبرانگیزترین پروژه تیونینگ خود است؛ شاسیبلند لندرور دیفندر. هنوز افراد زیادی پیدا میشوند که به دنبال خودروهای ماندگار هستند، حتی پس از اینکه تولید آنها متوقف شده باشد. شاسیبلند لندرور دیفندر نیز از آن جمله خودروهای آفرود به شمار میرود که پس از توقف تولید توسط سازنده، غیرقابل دسترس و بدون جایگزین شد. حالا آرس دیزاین قصد دارد که با ارائه نسخه تیونشده از لندرور دیفندر، بار دیگر خاطرات قدیمی طرفداران آفرود را زنده کند.
آرس دیزاین میگوید که در تمام جنبههای مختلف دیفندر، بازسازی انجام شده است؛ طراحی داخلی جدید، ارتقای پیشرانه و کیت کامل بدنه از جمله مواردی هستند که مهندسان آرس دیزاین به خوبی روی آن کار کردهاند. مهندسان این شرکت حتی در مدلهای ارتقایافته، با استفاده از برش و نصب تجهیزات جدید، برای مشتریان سانروف ارائه میدهند.
ولید الغفاری، یکی از بنیانگذاران آرس دیزاین این خودروی جدید را "بهترین مدل دیفندر" توصیف کرده است؛ در حالی که دنی باهار، مدیر عامل این شرکت نیز گفت:
دیفندر نماد خوبی از رانندگی است، اما میتوان دوباره نمادها را تصور کرد و دیفندر ما نیز تجسم نهایی از یک خودروی سفارشی ۴x۴ است؛ لندرور دیفندر ارتقایافته عملکرد باورنکردنی، چشمانداز فریبنده و فضایی پر زرقوبرق ارائه میدهد که بیشتر شبیه به یک شاسیبلند لوکس است.
زیر کاپوت از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر بهره گرفته میشود که براساس پیشرانه اصلی لندرور دیفندر با حجم ۴.۵ لیتر ساخته شده است؛ چنین پیشرانهای میتواند ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۳۹ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. آرس دیزاین به لطف تغییر قطر سیلندر از ۹۴ به ۹۶ میلیمتر، حجم پیشرانه را از ۴.۵ لیتر به ۴,۷۴۸ سیسی افزایش داده است. در نتیجه سرسیلندر نیز بازسازی میشود و از انژکتورهای بزرگتری نیز استفاده خواهد شد.
آرس دیزاین همچنین از منیفولد خروجی سفارشی و ورودی هوای ITG بهره میگیرد که در ترکیب با سیستم اگزوز، مبدل کاتالیستی اسپرت میلتک (Milltek)، سوپاپ بایپس و خروجی اگزوز دوگانه، صدای پیشرانه خورجینی هشت سیلندر را بسیار هیجانانگیز میکند.
علاقهمندانی که میخواهند عملکرد بهتری داشته باشند، میتوانند نسخه سوپرشارژ این پیشرانه را انتخاب کنند. در نتیجه استفاده از سوپرشارژر، پیشرانه خورجینی هشت سیلندر با حجم ۴۶۹۸ سیسی میتواند ۴۶۸ اسب بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. هر دو نسخه پیشرانه به جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته تیپترونیک متصل میشوند.
سیستمهای تعلیق و ترمز نیز در لندرور دیفندر دستخوش تغییر شدهاند؛ ارتفاع سواری در نسخه تنفس طبیعی به میزان ۷۵ میلیمتر و در نسخه سوپرشارژ به میزان ۵۰ میلیمتر افزایش یافته است. این افزایش ارتفاع به لطف بهرهگیری از فنرهای سفارشی پیشرفته ممکن میشود. فنرها در ترکیب با دمپرهای فشار قوی فاکس (Fox)، عملکرد مناسبی در جاده و شرایط آفرود از خود نشان میدهند. از سیستم ترمز مجهز به دیسکهای جلوی ۳۶۲x۳۲ و کالیبرهای ۶ پیستونی AP Racing برای اطمینان از توقف کامل شاسیبلند لندرور دیفندر جدید استفاده شده است. در نهایت خودرو با مجموعهای از رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی آرس و لاستیکهای 305/70 R18 کوپر تجهیز میشود.
در بخش بیرونی نیز برخی قطعات مانند کاپوت، پوشش چراغها و جلوپنجره مشبک از فیبر کربن سبکوزن ساخته شدهاند. جهت اطمینان از قابلیتهای آفرود، تیونر ایتالیایی از سپرهای جلو و عقب سنگین، محافظ زیرین، نقاط بکسل جلو و عقب، رکاب و میلههای سقفی فولادی استفاده میکند. آرس همچنین از چراغهای LED برای بهبود سیستم روشنایی بهره میبرد.
اگرچه شاسیبلند لندرور دیفندر یک خودروی عملیاتی است، اما آرس دیزاین به عنوان یک شرکت تیونینگ خودرو تلاش میکند تا برخی تجهیزات لوکس در فضای داخلی ارائه دهد. صندلیهای چرم سفارشی دستدوز در جلو و تریمهای چرمی و فیبر کربنی در داخل، جلوه مناسبی به لندرور دیفندر میبخشد. ترمز دستی برای آزاد کردن فضای بین صندلیهای جلو برداشته شده است و با نسخه الکترونیکی جایگزین میشود.
فرآیند تیونینگ لندرور دیفندر آرس دیزاین هشت هفته طول خواهد کشید و مشتریان علاقهمند میتوانند با پرداخت ۲۵۱,۸۰۰ دلار، آن را تهیه کنند. آرس دیزاین گفته است که تنها ۵۳ دستگاه از شاسیبلند لندرور دیفندر تولید میکند، بنابراین علاقهمندان باید برای ثبت سفارش عجله کنند.
نظرات