کامیون بدون سرنشین و خودروان ولوو ورا، معرفی شد

شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ولوو از یک کامیون مفهومی بدون سرنشین رونمایی کرده است که قابلیت رانندگی خودکار دارد. این محصول، فاقد کابین راننده است.
تبلیغات

تنها چند روز پیش بود که ولوو خودروی مفهومی 360C را معرفی کرد. 360C یک خودروی مفهومی با قابلیت‌ رانندگی خودکار است که هیچگونه نیازی به دخالت انسان در امور هدایت خودرو ندارد. حال ولوو پا را از این هم فراتر گذاشته و رانندگی خودکار را به دنیای کامیون‌ها وارد کرده است.

کامیون خودران برقی و دبون سرنشین ولوو با نام ورا (Vera) در آلمان و شهر برلین رونمایی شد. ولوو انتظار دارد تا در آینده‌ی نه چندان دور این محصول را به منظور استفاده در بنادر و مراکز پشتیبانی بزرگ وارد بازار کند. ولوو ورا از پیشرانه‌ی تمام الکتریکی استفاده می‌کند و بخش فنی و باتری‌های آن با نخستین کامیون الکتریکی ولوو که اوایل امسال رونمایی شده بود یکسان است.

Volvo Autonomous Truck

گرچه ولوو مشخصات دقیق مدل ورا را اعلام نکرده است اما کامیون برقی این شرکت به یک پیشرانه‌ی الکتریکی ۱۸۰ کیلووات و پک باتری‌های لیتیوم یون با ظرفیت ۱۰۰ الی ۳۰۰ کیلووات ساعت مجهز است که با هر بار شارژ می‌تواند شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتر  برای این کامیون به ارمغان آورد. انتظار می‌رود که کامیون ورا نیز دارای مشخصات مشابهی باشد.

ولوو یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین مشخصات این کامیون کشنده را اعلام کرده است. گفته می‌شود که این کشنده می‌تواند تریلری با وزن ۳۲ تن را یدک بکشد.

Volvo Autonomous Truck

شرکت ولوو بر این باور است که کامیون‌هایی همانند ورا برای استفاده در صنایع و کارخانه‌هایی که نیاز زیادی به کامیون برای حمل و نقل دارند بسیار مفید است.  نیکل کارلسون معاون بخش خودروهای بدون سرنشین ولوو می‌گوید:

در صورتی که ما شروع به استفاده از خودروهای بدون سرنشین برقی کنیم دیگر هیچگونه آلودگی صوتی و زیست محیطی وجود نخواهد داشت. این خودروها توانایی خواهند داشت تا در هر ساعتی از شبانه روز کار کنند. عملیاتی شدن آن‌ها می‌تواند سبب گسترش زیرساخت‌های مربوطه شود تا به این ترتیب حمل و نقل جاده‌ای در مقایسه با روش فعلی آسان‌تر شده هزینه‌ها کاهش یابد.
Volvo Autonomous Truck

کامیون ورا به احتمال زیاد به یک شبکه‌ی ابری متصل است و اطلاعات مربوطه را در آن به اشتراک می‌گذارد. به این ترتیب می‌توان عملکرد این کامیون را کاملا تحت کنترل داشت و بسیاری پارارمتر‌ها همانند اطلاعات مسیر، میزان بار و نیازهای عملیاتی کامیون را مورد بررسی قرار داد. ولوو بر این باور است که در آینده همچنان رانندگان بیشترین نقش را در کامیون‌ها خواهند داشت اما در محل‌های محدود مثل بنادر، شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های بزرگ، کامیون‌های خودران زودتر عملیاتی‌ خواهند شد و به صرفه‌تر هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات