بیامو سری 3 همچنان معیاری در کلاس سدانهای لوکس محسوب میشود و سازندهٔ آلمانی با رونمایی از نسل جدید آن در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ قصد دارد این موقعیت را حفظ کند. نسل جدید سری 3 بزرگتر از قبل شده بهگونهای که طول آن حدود ۷۶ میلیمتر و فاصلهٔ محوری آن ۴۱ میلیمتر نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، فاصلهٔ عرضی محور جلو ۴۳ میلیمتر و عقب ۲۱ میلیمتر رشد داشته است؛ اما برخلاف رشد ابعاد، وزن این سدان آلمانی به طور متوسط در نسخههای مختلف، ۵۵ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. در همین حال، ضریب درگ خودرو نیز به عدد بسیار خوب ۰.۲۳ رسیده که آنرا به یکی از آئرودینامیکترین خودروهای حال حاضر دنیا تبدیل میکند.
در نگاه اول، افزایش اندازهٔ سری 3 جدید مشخص نیست و این سدان باواریایی هنوز هم بلافاصله بهعنوان یک سری 3 اصیل قابلشناسایی خواهد بود. چراغهای جلوی خودرو که تمام LED هستند، زاویهدارتر از قبل هستند و به جلوپنجرهٔ کلیوی شکلی متصل شدهاند که حالا فرم تیزتری پیدا کرده است. نمای جانبی سری 3 حداقل تغییرات را تجربه کرده ولی فرم کاپوت حجیمتر به نظر میرسد و برآمدگی بیشتری نسبت به قبل دارد. در نمای عقبی هم چراغهای باریکی دیده میشوند که با فرم کاملاً جدید، متفاوت از قبل هستند.
در داخل نسل جدید سری 3، طراحان بیامو بجای نصب صفحهنمایش سیستم سرگرمی اطلاعاتی در بالای داشبورد، آنرا درون کنسول میانی تعبیه کرده و از این طریق کابین خودرو را از نسل قبلی متمایز کردهاند. این طرح جدید نمای یکپارچهای به کابین سری 3 جدید بخشیده است. این سدان لوکس آلمانی بهصورت استاندارد با ترکیب صفحه آمپر دیجیتالی ۵.۷ اینچی و صفحهنمایش سیستم سرگرمی اطلاعاتی ۸.۸ اینچی ارائه میشود اما امکان سفارش صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی و صفحهنمایش ۱۰.۲ اینچی هم برای آن وجود دارد.
نسل جدید سری 3 در اروپاف پنج مدل بنزینی و دیزلی خواهد داشت. مدلهای بنزینی 320i و 330i نام دارند که هردو به پیشرانهٔ چهار سیلندر با ۱۸۱ و ۲۵۵ اسب بخار قدرت مجهز هستند. مدلهای چهار سیلندر دیزلی هم شامل 318d با ۱۴۸ اسب بخار قدرت و 320d با ۱۸۸ اسب بخار قدرت میشود؛ و نهایتاً بالاترین مدل سری 3 جدید در اروپا 330d نام دارد که از یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی دیزلی با ۲۶۲ اسب بخار قدرت استفاده میکند. این مدل فعلاً تنها نسخهٔ شش سیلندر سری 3 در اروپا محسوب میشود. در این بازار صرفاً مدل 320d با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشود و علاقهمندان به قدرت بیشتر باید در انتظار نسل جدید M3 باشند.
در آمریکای شمالی اما در ابتدا تنها مدل 330i عرضه میشود. نیروی پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ این مدل توسط یک جعبهدندهٔ هشت سرعتهٔ خودکار انتقال پیدا میکند و خریداران میتوانند برای آن سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک را انتخاب کنند. ۳۳۰i در نسخهٔ دیفرانسیل عقب ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. برای این مدل پکیج سفارشی M Sport هم قابل انتخاب است که تجهیزات اسپرت مثل تعلیق سفتتر و کمکفنرهای تطبیقی را به آن اضافه میکند. بیامو 330i از اسفند در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد.
در بهار آینده نیز مدل قدرتمند M340i راهی بازار ایالاتمتحده خواهد شد. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بنزینی مجهز است که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به گفتهٔ بیامو، مدل M340i برای اینکه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد به تنها ۴.۲ ثانیه زمان نیاز دارد؛ اما علاوه بر این مدل، در سال ۲۰۲۰ مدل پلاگینهیبریدی 330e هم به خانوادهٔ نسل جدید سری 3 در ایالاتمتحده اضافه میشود.
بیامو نسل جدید سدان جمعوجور خود را به مجموعهٔ گستردهای از فناوریهای پیشرفته مجهز کرده است. بهعنوانمثال، جعبهدنده بهمنظور تعویض در زمانهای مناسبتر، میتواند با سیستم ناوبری و کروز کنترل تطبیقی کار کند. مثلاً برای کاهش سرعت خودرو در ترافیک، بجای استفاده از ترمزها جعبهدنده میتواند به دندههای سنگینتر رفته و از ترمز پیشرانه استفاده نکند. علاوه بر این، سری 3 با استفاده سیستم کمکی ترافیک میتواند در ترافیکها تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت بهطور خودکار متوقف شده و دوباره شروع به حرکت کند.
قیمت بیامو 330i در ایالاتمتحده از ۴۰,۲۰۰ دلار آغاز میشود که این رقم در مدل چهارچرخ محرک یا XDrive به ۴۲,۵۰۰ دلار افزایش پیدا میکند.