پس از عرضه در سال ۲۰۱۵، بالاخره کوپهی اسپرت آئودی R8 فیسلیفت شد. مدل ۲۰۱۹ علاوهبر تغییرات ظاهری، در بخش قوای فنی هم بهروز شده است؛ برخلاف شایعات، R8 همچنان به پیشرانهی تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر وفادار مانده است و خبری از V6 توربوشارژ نیست.
تغییرات ظاهری بدنه و کابین، چندان قابلتوجه نیستند؛ جلوپنجرهی عریضتر بدون نوار آلومینیومی ، چراغهای جلوی تیرهتر، اسپویلر جدید جلو، رکاب عمیقتر، ورودی هوای بزرگتر کنار درها، سراگزوزهای بیضی شکل، رینگهای جدید ۱۹ و ۲۰ اینچ و دیفیوزر بزرگتر در R8 جدید مشاهده میشوند.
علاوهبر این، رنگهای جدید بدنه و آپشن تزئینات فیبرکربن هم برای خرج بیشتر، درنظر گرفته شده است. کابین R8 تغییری نکرده است و تنها امکان سفارش رنگهای بیشتر روکشها و تریم آلکانترا وجود دارد. بزرگترین تغییر R8 در مدل ۲۰۱۹، قدرت بیشتر پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی آن است؛ تنظیمات جدید ECU و قطعات جدید، قدرت این مدل آلمانی را از ۵۳۳ به ۵۶۲ اسب بخار (BHP) رسانده است. در کنار ۵۵۰ نیوتنمتر گشتاور، R8 جدید کوپه در زمان ۳.۴ ثانیه و مدل کروک یا اسپایدر ۲۰۱۹ در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسند.
نهایت سرعت مدل کوپه و کروک بهترتیب برابر ۳۲۴ و ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. اما پیشرانهی V10 در نسخه پرفرمنس کواترو R8 جدید، به قدرت ۶۱۲ اسب بخار رسیده است. مدل قبلی که با کد V10 Plus شناخته میشد، از همین پیشرانه ۶۰۳ اسب بخار در اختیار داشت. مدل Performance Quattro با نهایت سرعت ۳۳۱ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۳.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
تغییر مهم، در سیستم تعلیق R8 انجام شده است؛ حاصل تلاش مهندسان اینگولشتات، سه حالت رانندگی جدید شامل خشک، بارانی و برفی است. بهلطف ارتقای سیستم کنترل پایداری، R8 پرفورمنس کواترو ۲۰۱۹ به ۱.۵ متر مسافت کمتری نیاز دارد تا از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حالت توقف کامل برسد.
آئودی R8 فیس لیفت، در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ به اروپا خواهد رسید. پیشبینی میشود آستانه قیمت این مدل، در حدود ۱۴۰ هزار دلار باشد و نسخهی قویتر، به قیمت ۲۰۰ هزار دلار فروخته شود.
نظرات