سری V از کادیلاک ATS و CTS پدستال ۲۰۱۹ معرفی شدند
سری V کادیلاک با نسل اول CTS-V در سال ۲۰۰۴ پایهگذاری شد. پیش از تولد سری جدید، سازندهی آمریکایی به مناسبت پانزدهسالگی مدلهای V، نسخهی ویژهای از ATS-V کوپه و CTS-V سدان، با نام نسخهی پدستال (Pedestal) معرفی کرده است.
CTS-V نسخهی پدستال در بیرون به رنگ برنز متالیک، تریم کرومی مشکی، رینگهای ۱۹ اینچی سری V با رنگ مشکی و کالیپرهای ترمز برمبوی قرمزرنگ مجهز شده است. علاوهبر این، یک پکیج فیبر کربن هم بهعنوان آپشن برای این سدان اسپرت قابل سفارش است که شامل اسپلیتر جلو، دریچهی روی کاپوت، اسپویلر عقب و دیفیوزر عقب میشود.
در کابین CTS-V نسخهی پدستال بهصورت استاندارد صندلیهای مسابقهای ریکارو و سیستم ضبط کنندهی ویدئو و اطلاعات عملکرد ارائه شده است اما اگر اینها کافی نباشد، خریداران میتوانند پکیج لوکس شامل کنترل تهویهی سه منطقهای، صندلیهای تاشوی عقب با زیر آرنجی، کنسول میانی برای صندلیهای عقب، آفتابگیر برقی شیشهی عقب، آفتابگیر دستی پنجرههای جانبی عقب، خروجی برق ۱۱۰ ولت و آینهی عقب دوربینی را سفارش دهند.
از سوی دیگر، رنگ برنز متالیک برای ATS-V کوپه نسخهی پدستال هم ارائه شده است اما رینگهای آن از نوع ۱۸ اینچی هستند که کالیپرهای ترمز برمبو را در پشت خود پنهان کردهاند. ویژگی مثبت این خودرو نیز ارائهی پکیج فیبر کربن بهصورت استاندارد برای آن است. پذیرش سفارشهای خرید این نسخههای ویژه با قیمت پایهی ۷۷ هزار و ۹۰ دلار برای ATS-V کوپه و ۱۰۲ هزار و ۵۹۰ دلار برای CTS-V، از آذرماه آغاز میشود. از نسخههای پدستال تنها ۳۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد.
تولید هردو مدل CTS-V و ATS-V در آیندهای نزدیک خاتمه مییابد اما این پایان کار سری V کادیلاک نیست؛ زیرا بهتازگی مدل CT6-V معرفی شده است که آغازگر فصل جدیدی در تاریخ این سری خواهد بود. این مدل که قبلاً با نام CT6 V-Sport شناخته میشد، به پیشرانهی ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی جدید با قدرت ۵۵۰ اسب بخار و قویتر از ATS-V مجهز شده است و در زمانی کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
نظرات