دوج چارجر کلاسیک با پیشرانه دیمون معرفی شد
نمایشگاه سما (SEMA)، همیشه میزبان انواع خودروهای کلاسیک و مدرن بوده است؛ اما همیشه بخش مهمی از مرکز همایشهای لاسوگاس، به نمونههای پرطرفدار عضلانی آمریکایی، اختصاص دارد.
یکی از جذابترین خودروهای عضلانی سما ۲۰۱۸، دوج چارجر تیونینگ اسیپدکر (SpeedKore) با قدرت ۹۶۶ اسب بخار است. اسپیدکر پیش از این با محصول دیگر خود، دوج چارجر تنتروم (Tantrum) مجهز به پیشرانهی ۱۶۵۰ اسب بخار، خبرساز شده بود.
دوج چارجر تنتروم اسپیدکر از پیشرانهی ۹ لیتری توئین توربوشارژ قایق مرکوری ریسینگ استفاده میکرد؛ اما محصول جدید این شرکت آمریکایی، به پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل ۶.۲ لیتری سوپرشارژ همی (Hemi) دوج چلنجر SRT دیمن مجهز است. دوج چارجر مدل ۱۹۷۰ جدید اسپیدکر با نام ایوولوشن (Evolution)، در تست داینو، ۹۶۶ اسب بخار در چرخها ثبت کرده است. ایوولوشن بهلطف داشتن فیبر کربن در سقف، گلگیرها، درها، صندوق عقب و کاپوت مدرنترین و پیشرفتهترین چارجر ۱۹۷۰ است.
دیو سالواجیو معاون مدیرعامل اسپیدکر با اشاره به کاربردیتر بودن ایوولوشن در مقایسه با تنتروم گفت:
اولین هدف ما، رساندن وزن به حدود ۱۴۵۰ کیلوگرم بود؛ این هدف با استفاده از پنلهای فیبرکربن اسپیدکر، کف بدنه آلومینیومی با فریم فولادی و رولکیج، ممکن شد. هدف دیگر، تجهیز این مدل به جدیدترین پیشرانهی دوج بود تا قدرت بالا در کنار یک پکیج قابل اطمینان و کاربردی قرار گیرد.
غیر از فیبر کربن، ایوولشن در بخشهای دیگر نظیر دستگیرههای در، درپوش باک بنزین و جلوپنجرهی سفارشی با پوشش برنز-نیکل از آلومینیوم ساخت اسپیدکر استفاده میکند. این مدل جذاب به رینگهای ۱۹ و ۲۰ اینچ جلو و عقب برند HRE Performance Wheels، ترمزهای برمبو، کویلاورهای قابل تنظیم و سفارشی Penske و تهرنگ برنز هم مجهز شده است. کابین محصول جدید اسپیدکر کاملاً در بخشهای داشبورد، کنسول مرکزی، فرمان، پدالها و صندلیها تغییر کرده است.
نظرات