این پروژه با نام Deep Orange 9 در طی ۲ سال و روی نسل جدید هوندا سیویک انجام شده است. دانشجویان در قدم نخست، اقدام به نصب پیشرانهی بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری هوندا سیویک در وسط کردهاند؛ سپس دو موتور الکتریکی در زیر کاپوت نصب شده است.
پیشرانهی بنزینی پس از انجام تغییرات، ۴۰۰ اسب بخار قدرت را تولید و به محور عقب ارسال میکند. موتورهای برقی نیز قدرتی معادل ۲۰۰ اسب بخار راهی محور جلو میکنند؛ به این ترتیب مجموع قدرت Deep Orange 9 به ۶۰۰ اسب بخار میرسد. اما مصرف سوخت این نسخهی جذاب از هوندا سیویک در مقایسه با مدل استاندارد، تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
در مورد تواناییهای حرکتی خودروی Deep Orange 9 باید گفت که تنها به ۲ ثانیه زمان برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد.
برای بهبود پایداری در پیچها نیز، سیستم تمام چرخ محرک اختصاصی طراحی شده است. در کنار این موارد، تغییرات دیگری مثل استفاده از سیستم تعلیق نیمه فعال خودروهای رالی هم به چشم میخورد. سیستم تعلیق هوندا سیویک Deep Orange 9 با کمکفنرهای بزرگ، مناسب مانور در مسیرهای آفرود و رالی خواهد بود.
نکتهی جالب در مورد Deep Orange 9 این است که میزان انتشار گازهای اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و هیدروکربن در آن بسیار کاهش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه امکان رانندگی در حالت تمام برقی هم وجود دارد.
نظرات