بازسازی فورد موستانگ Boss 429 با قدرت ۸۱۵ اسب بخار
اوایل سال جاری وقتی فورد اعلام کرد که با شرکت کلاسیک ریستوریشنز (Classic Restorations) برای بازسازی و ساخت نسخههای جدیدی از فورد موستانگ باس 302 مدل ۱۹۶۹-۱۹۷۰، فورد موستانگ باس 429 مدل ۱۹۶۹-۱۹۷۰ و موستانگ مک 1 مدل ۱۹۶۹-۱۹۷۰ همکاری میکند، طرفداران خودروهای عضلانی کلاسیک بسیار خوشحال شدند. حالا نسخه بازسازیشده خودروی عضلانی فورد موستانگ باس 429 برای اولین بار در نمایشگاه سما ۲۰۱۸ رونمایی شد.
اولین نسخه فورد موستانگ باس 429 مدل ۱۹۶۹ پس از گذشت ۵۰ سال، براساس بدنه اصلی موستانگ ۱۹۶۹ و در کارخانه شرکت کلاسیک ریستوریشنز بازسازی خواهد شد. در حالی که طراحی موستانگ بسیار شبیه مدل اصلی قدیمی خواهد بود، اما زیر کاپوت بهجای پیشرانه ۷ لیتری خورجینی ۸ سیلندر کاربراتوری از پیشرانه ۸.۴ لیتری خورجینی ۸ سیلندر انژکتوری با قدرت ۸۱۵ اسب بخار استفاده میشود.
پیشرانه جدید از سیستم سوخترسانی مدرن EFI، مکانیزم محرک سوپاپ ارتقایافته و ECU بهره میبرد. این مدل به جعبهدنده دستی تریمک (Tremec) همراه با سیستم کلاچ دوصفحهای DYAD کانترفورس (Centerforce DYAD) و چرخلنگر (فلایویل) جدید مجهز شده است.
برای حفظ پایداری خودروی عضلانی در سرعتهای بالا، تیم کلاسیک ریستوریشنز از سیستم تعلیق چهار میلهای در عقب و بازوهای کنترلی لولهای بالا و پایین در جلو در ترکیب با کویلاورهای قابل تنظیم و میلههای نوسانگیر اورسایز بهره برده است. مافلر (صدا خفهکن) عملکردی مگنافلو (MagnaFlow) از جنس فولاد ضدزنگ و هدرز فولادی وارکس (Worx) به پیشرانه قدرتمند ۸۱۵ اسب بخاری فورد موستانگ باس 429 اجازه میدهند تا به خوبی با صدای تهاجمی نفس بکشد.
این خودروی عضلانی روی رینگهای آلومینیومی در لاستیکهای اسپرت میشلن قرار میگیرد و از ترمزهای ۶ پیستونی جلو و چهار پیستونی عقب ویلوود (Wilwood) بهره میبرد. در فضای داخلی فورد موستانگ باس 429 از بلندگوهای کیکر آدیو (Kicker audio)، کنسول سفارشی و صندلی TMI، سیستم تهویه مطبوع و فرمان آلومینیومی لکرا (Lecerra) استفاده شده است.
برای زنده نگهداشتن داشبورد اصلی از نمایشگر عقربهای سرعت قدیمی استفاده میشود. هر کدام از مدلهای فورد موستانگ باس 429 برای ساخت به چهار ماه زمان نیاز دارند. همانطور که میدانید خودروی عضلانی خیلی ارزان نیست و برای این مدل نیز، قیمت پایه ۲۰۹ هزار دلار پیشنهاد شده است.