پس از رونمایی مدل هاچبک و استیشن پرفروشترین محصول تویوتا، نوبت به دوازدهمین نسل از کورولا در قالب مدل سدان رسید. همانطور که انتظار میرفت، کورولای جدید بیش از گذشته به ظاهر و طراحی اهمیت داده است.
بهلطف پلتفرم TNGA تویوتا که پیش از این اساس مدلهایی نظیر آوالون، CH-R و کمری را تشکیل داده بود، کورولا در تمام بخشها پیشرفتهتر از گذشته نشان میدهد. فاصلهی ۲.۷ متری بین دو محور کورولای جدید با نسل گذشته تفاوتی ندارد، اما فاصلهی بین دو چرخ با سپرها، هم در عقب و هم در جلو افزایش پیدا کرده است. تغییر مهم دیگر، استفاده از سیستم تعلیق چند میلهای و حذف نمونهی میله پیچشی است.
همانطور که در تصاویر میبینیم، کورولای جدید در بخش طراحی تفاوت بزرگی با نسل یازدهم دارد. تیپهای L، LE و XLE در مقایسه با دو تیپ اسپرت SE و XSE، ظاهر سادهتری دارند؛ درواقع نمای جلوی در دو تیپ SE و XSE در کنار چراغهای LED و رینگهای ۱۸ اینچ، بسیار جذاب و هیجانانگیز است. طراحی و خطوط بدنه در جدیدترین کورولا بهگونهای است که در نگاه اول، ارتفاع کم خودرو از سطح زمین به چشم میآید. علاوهبر نمونهی هیبرید ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۲۱ اسب بخار (BHP) که زیرکاپوت تیپ LE Eco نسل فعلی و مدلهای C-HR و پریوس قرار دارد، پیشرانهی جدید ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۷۸ اسب بخار (BHP) هم در دسترس خواهد بود.
جعبهدندهی جدید CVT تویوتا با فناوری شبیهسازی جعبهدنده ۱۰ سرعته در حالت رانندگی اسپرت نیز در کنار نسل جدید سدان ژاپنی خواهد بود. تیپ SE، با آپشن جعبهدنده دستی ۶ سرعته همراه است اما برخلاف مدلهای مجهز به CVT، کروز کنترل هوشمند انطباقی و فناوری جلوگیری از انحراف بین خطوط در آن استاندارد نیستند. بدون توجه به نوع جعبهدنده، تمام تیپهای تویوتا کورولا جدید به انواع تجهیزات ایمنی وکمک راننده مثل هشدار برخورد روبهرو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار انحراف از مسیر، جلوگیری از انحراف مسیر و چراغهای خودکار نوربالا مجهز خواهند بود. نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی Entune با قابلیت اتصال اپل کارپلی و وای فای هاتاسپات نیز در تمام تیپها استاندارد است؛ کورولا L با نمایشگر ۷ اینچ و دیگر تیپها با نوع ۸ اینچ همراه هستند. در تیپهای گرانتر SE و XLE، راهیاب ماهوارهای و سیستم صوتی حرفهای JBL وجود دارد.
بهطور کلی، کابین نسل جدید کورولا در مدلهای هاچبک و سدان شباهتهای محسوسی دارد؛ از پنل پشت فرمان با نمایشگر ۴.۲ اینچ تا کنسول مرکزی و سیستم اطلاعات و سرگرمی تا زاویهی دید گستردهی راننده، کورولای هاچبک و سدان هر دو مشتریان را راضی خواهند کرد. از سال ۱۹۶۶ تا امروز، بیش از ۴۶ میلیون دستگاه تویوتا کورولا در بازار جهانی عرضه شده است.
نسل دوازدهم تویوتا کورولا سدان با قیمت پایه کمتر از ۲۰ هزار دلار، اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد رسید. باتوجه به کیفیت ساخت و قابلیتهای مدل هاچبک، بدون شک نسل جدید سدان کورولا، همچنان انتظارات را برآورده خواهد کرد.
نظرات